torsdag 5 januari 2012

Jag har så grymt svårt att ta kritik...

Jag har alltid haft svårt att ta negativ kritik. De blir liksom som ett slags påhopp på mej som jag inte själv kan kontrollera och sätter då taggarna ut på en gång och blir så in i baljan arg. Jag exploderar, men lugnar ner mej ganska så snart när min stubin brunnit upp!
Alltså jag skriver ju inte så ofta negativa inlägg?  Eller gör jag det utan att tänka på det?;-)
Men när man får såna här kommentarer så kan jag bara meddela att min stubin bran upp snabbare än snabbast och innan jag hann blinka så såg jag svart... Jag försökte lugna mej själv och tänka igenom en gång extra innan jag brusade upp... Men nja det går väl så där, är fortfarande väldigt upprörd över den här kommentarena som lämnades över att mina killar hade långt hår...:
Lova sa...

Tror inte personen i fråga menar något illa. Nu förtiden mobbas barn för minsta lilla och är man lite större i kroppen och inte orkar med mycket på exemeplvis gympan i skolan så blir man mobbad och utanför.

Likaså dina barn kan få men för livet och bli mobbade om du lägger ut för mycket privata grejjer. Barnen börjar bli stora och skaffa sig kompisar som kan datorer och kan slinka in på din blogg likaså ha föräldrar som läser din blogg. Kanske inte kul för dina barn att alla andra får reda på när dina barn är sjukt jobbiga och du inte orkar med mammalivet längre.

Fortsätt gärna blogga men sluta med klagande och ojjandet. Blir bara jobbigt och synd om dina barn i framtiden när de växer upp och själva börjar läsa bloggen...

Nu vet jag inte riktigt vad mitt inlägg hade med mobbing att göra? Vem hade nämnt det? Inte jag iallafall och det var inte de jag vill ha fram...
Jag skriver faktiskt inte så mycket negativt här och så ofta ojjar jag mej väl inte? Eller gör jag det? Enligt Lova så verkar det som om jag gör det i var och varannat inlägg?
Jag försöker tänka både en och två gånger om vad jag skriver om mina barn... Men jag tror faktiskt att jag aldrig har hängt ut dem så att de ska få några men av det?
Jag vet inte om just du Lova har följt min blogg länge? Men jag har alltid varit så här öppen på min blogg och mitt liv är inte alltid en dans på rosor... De kanske ditt är, vad vet jag?
Under våren ska jag iallafall arbeta med mej själv. Jag ska lära mej att kunna ta negativ kritik och kunna vända det till något bra! Denna kommentaren har jag faktisk sugit åt mej av, både negativt och positivt!!

12 kommentarer:

  1. Iallafall jag älskar din blogg just bara för att du verkligen skriver HUR DET ÄR och inte hur andra kanske vill läsa.
    Å du försöker inte få någon annan att tro att ni lever ett fantasiliv utan bråk, bekymmer och andra problem.
    Du skriver sånt som folk känner igen sej i. Å det är återigen just sånt som man vill läsa.
    Själv läser jag inte bloggar där allt är guld och gröna skogar hela tiden. Jag spyr på sånt. Det kan ju liksom inte alltid vara sant? Eller har jag missat nåt?

    Sedan jag separerade och flyttade i maj har jag fått höra både det ena och det andra om mej och min blogg och hur mitt levende och bloggande kan skada mina barn i framtiden.
    Det var mkt därför jag fick kalla fötter och låste bloggen ett tag.
    Under tiden jag hade bloggen låst så funderade jag på på vad som exakt kunde skada mina barn eller på annat sätt göra dem till åtlöje i framtiden.
    Jag kunde inte komma nåt. Inte en endaste grej.

    Du är inte mer än människa, lever ett helt normalt liv med helt normala tankar och tycken om allt. Å det är just sånt som man vill läsa!
    Stå på dej och skit i alla andra jävla tycken ;)

    Stor kram till dej!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har följt din blogg ganska länge, ett år iallafall. Tycker att hela bloggen andas positiva tankar, även om du ibland skriver om tråkiga saker. Jag gillar verkligen din blogg för jag känner igen mig och du skriver med humor. Blir också inspirerad av att tappa några kilo och hoppas kunna göra det under denna vår :).

    Lova har naturligtvis en poäng i att barnen väljer inte att finnas tillgängliga på internet för allt och alla, men jag tycker inte att du har "hängt" ut dina barn utan har hållt det på en bra nivå. Det är ju faktiskt du som är huvudpersonen och att då inte kunna skriva om sina tre små älsklingar som är en stor del av ditt liv, skulle nog inte funka.

    Jag kommer fortsätta att läsa din blogg 2012 och önskar dig och din familj ett lyckosamt år!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Det kommer alltid finnas de som tycker att vi mammor som bloggar är rent vidriga som hänger ut våra barn osv. Sånna kommentarer fastnar under skinnet på mej också just med tanke på att de som tycker så läser om mej å mina barn. Men sen släpper det efter en stund för jag tror att om både dina å mina barn läser våra bloggar så skulle de läsa om vår kärlek till dem!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Åsa!
    Och Lisa och Jennifer med.
    Jag tycker du skriver ärligt, utan krusiduller, om livet med barn.
    Det luktar inte blomma om skit, man får vansinnesutbrott på älsklingarna osv.
    Men du skriver med glimten i ögat och får alla (de flesta???) att förstå hur mycket du älskar dina barn, din familj och ditt liv!
    SLUTA INTE SKRIVA SÅ HÄR!!!

    SvaraRadera
  5. Ja har följt din blogg länge och älskar den för att du skriver just som du gör!! så fortsätt med det!! Å dina killar är jättefina i sitt hår!!! kram! Du är bäst!! kram Mona

    SvaraRadera
  6. Neeej, låt inte elaka människor ta energi ifrån dig...Du är kung när det gäller bloggen och alla vi som läser dig och följer dig och dina barn älskar det ska du veta=))) Kasta bort "Offer koftan" och kom igen snälla♥♥

    SvaraRadera
  7. Dumt! Du har ju en härlig positiv klang i din blogg! Sen att gnälla eller va arg nån gång emellanåt - det måste man ju bara få! Din blogg är BRA!!! :)

    SvaraRadera
  8. jag blir glad när du har uppdaterat, det säger väl allt om vad jag tycker? :)

    SvaraRadera
  9. Får jag gissa...anonymt?

    Och återigen, det sticker i ögonen på folk som själva inte vågar outa det dom inner inne tycker. Det ÄR jobbigt med barn. Dom som menar att det är guld o gröna skogar jämt jämt jämt, dom ljuger. Punkt!

    Så nu behöver vi inte gå in på det mer. Din blogg. En tjej som vågar stå för vad hon tycker och tänker.

    Klaga på bäst du vill, jag är likadan!

    SvaraRadera
  10. haa haa ja jag måste då skratta !!
    Jag tycker du e UNDERBAR och dina pojlkar e SÅÅÅ fina i sitt långa fina hår.
    Varför ska andra bestämma hur ens barn ska se ut !?
    Jag tycker då att dom är super fina alla 3.

    Jag har inte fattat det här med blogg... förren nu !!
    Jag följer din slaviskt, tycker du skriver helt underbara och direkt från hjärtat.
    Men om man inte orkar vara mamma just den stunden när allt e drygt och jobbigt måste man väl få skriva det, så känner du just då. OCH DU ÄR INTE ENSAM OM DET!!
    Fast du e en av de få som vågar skriva och erkänna det.
    BRA karro !
    Kram kram.... nu fick jag också skriva av mig lite !!

    SvaraRadera
  11. Klart att dina barn inte kommer att ta skada av att läsa i framtiden att du ibland är trött och tycker att det är jobbigt när barnen bråkar. Så känner ju alla föräldrar ibland och det betyder ju inte att man älskar sina barn mindre för det. Jag skulle gissa på att dina barn inte kommer läsa din blogg förens dom själv börja närma sig vuxen ålder och kommer då att ha full förståelse för att det även är jobbigt att vara förälder ibland.
    Jag har sluppit dumma kommentarer på min blogg ("peppar, peppar..." men så har jag inte lika många läsare som dig heller, men om Lova går in och läser mitt senaste inlägg så gissar jag på att hon tycker att jag hänger ut mina barn också.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Är precis som du och blixtrar till så fort jag läser nåt jag inte håller med om, däremot rinner det av fort och jag tar inte åt mig. Tycker jag inte heller att du ska göra, det är ju därför din blogg är härlig - för att du skriver om hur det verkligen är. De bloggar som bara visar upp den fina och lyckliga sidan blir ointressanta ganska snabbt. Heja braiga dej,
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!