onsdag 25 januari 2012

Kände mej plötsligt så vuxen...

I eftermiddag var jag så himla effektiv och gjorde en massa saker... Mitt i allt blev jag så full i skratt. De liksom bara kom över mej och jag insåg att jag liksom var så himla vuxen;-) Ja ja klart att man kanske borde inse att man är vuxen när man snart är 32 år gammal ung, med 3 barn, hus och sambo;-) Men nej jag fattar nog inte riktigt det. Och förresten så gör man sig inte äldre än vad man är och jag är fortfarande 16 i sinnet, men dock med massor av vuxenpoäng i bagaget;-)När jag blev full i skratt stod jag och rullade köttbullar... 5 vuxetpoäng...?!
 Gjorde äppelchips, ger kanske ett halvt vuxenpoäng?;-)
Hjälpte Douglas med sin läxa! De ger banne mej 10 vuxenpoäng;-) Just detta kändes så väldigt vuxet.. Min lilla kille är redan så stor och har läxor!
Att jag sen är världens opedagogiska mamma att hjälpa till med läxor, ja det är en annan femma... Jäklar i min låda vad man kan bli osams om läxor, vi tänker lite olika jag och min son;-) Men jag kan meddela att läxan blev färdig och den blev sååå bra!
Att jag sen kanske inte var så vuxen just här... Minus 2 vuxenpoäng kanske?
Japp jag lät Fabian sitta på bänken och kolla på bompa! Han var lugn och fin och dessutom glad;-) Då spelar det ju ingen roll vart man sitter;-)
Sen städade jag pyssel/spelgarderoben.. Nja kanske inte heller så vuxet? Jo men några poäng samlade jag nog allt;-) Fint blev det och har nu gett strikta order till barnen att hålla ordning och reda därinne!

7 kommentarer:

  1. du, det är samma för mig! jag kan verkligen inte fatta att jag är 32! inte för att det gör ngt men jag känner mig rätt barnslig....med några vuxenpoäng ;)

    SvaraRadera
  2. Haha va kul att räkan vuxenpoäng under en dag. Ska nog försöka mig på det också. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du, hur mycket vuxenpoäng som helst på att göra sina barn lyckliga!!
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Alltså, du leder nog före mig i vuxenpoäng, ändå är jag 10 år äldre rent tidsmässigt. :D

    SvaraRadera
  5. Massa vuxenpoäng ju! ;)

    Sv Men du... 16 kilo är grymt bra jobbat! Grattis! Jag hoppas att du snart känner dig piggare och kan ge dig på gymmet igen ;)

    SvaraRadera
  6. Snyggt kakel i köket!
    (Ps, visst fyller Alfrid år idag? GRATTIS!)

    SvaraRadera
  7. Visst är det en skum känsla... jag kan också bara komma på ibland att jag är ju vuxen, med egna barn, eget hus, egen bil etc..
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!