tisdag 10 januari 2012

Då och nu...

Jag tittade igenom sommarens bilder och fick syn på denna bilden... Den är tagen i början av maj förra året nere i stugan! En mycket vacker vår vi hade!
Men det var inte det jag egentligen tänkte skriva om... Nej det är om min vikt...
Så här såg jag ut då... Stor och kraftig, ett typiskt sånt där foto som är med i aftonbladets före och efterkort när någon bantat ner sig så där 20 kilo;-) Ett kort när någon sitter och äter... Visst är det så?;-)
Jag har nu gått ner 16 kilo på dryga 5 månader! Jag är nöjd som bara den. Men trots det så har jag fortfarande inte fått in i huvudet att jag blivit smalare... Jag vet inte, men jag har ändå den där bilden av att jag är tjocka Karolin... Trots att jag märker att kläderna hänger och skinnet är löst lite här och var så får jag ändå inte in det i mitt huvud...
4 kilo kvar sen har jag uppnått mitt mål på -20 kilo och jag kan klassa mej själv som "normal" viktig!! Men attans va dessa 4 kilo ska vara svåra att gå ner då? Ja menar de 4 första kilona rann ju av som vatten, men inte de här sista, de sitter som bärget...;-)Men tro inte att jag ger mej för det och jag stirrar mej absolut inte blind på vågens siffror. Nej då, jag tar en dag i taget och mitt sunda förnuft tänk ska jag ha med mej resten av mitt liv är det tänkt! Så går jag inte ner de där 4 kilona som är kvar nu, så gör jag väl det något annat år då;-)
Jag tänker att 16 kilo kanske inte är så mycket, samtidigt som jag tänker att de är ju faktiskt det;-)
I eftermiddag när vi var ute och gick så orkade inte Fabian gå de sista 400 metrarna. Så jag lyfte upp honom och bar han på axlarna hem! Då slog det mej att 16 kilo faktiskt är väldigt mycket... Ja för attans va tung han var att gå och bära på... Inte konstigt att man ständigt hade ont i både rygg och axlar förr...
Alfred väger 17 kilo och Fabian 15 kilo... Fatta att jag har gått ner en hel liten människa;-) Fränt när man tänker efter liksom;-) Att så här mycket som en Fabian eller en Alfred har jag gått ner i kilo!
Japp jag älskar att jämföra och när jag jämför så inser jag oxå att jag har varit jävligt duktig som lyckats gå ner dessa kilo enbart med att ändrat kosten lite och tränat mer! *klappar mej själv på axeln och blir lite generad av att jag skryter över mej själv*

14 kommentarer:

  1. Du är grymt duktig Karolin!

    SvaraRadera
  2. Du är grym vännen! Jag vet precis hur du känner dig när du ser dig i spegeln.. När det går så fort så hänger man inte riktigt med å man tror att man e kvar i den gamla kroppen. Men tro mig, det kommer en dag då du också ser att du förändrats :-) Puss min fina vän!

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Inte då. Du e så jävla duktigt att jag får en tår i ögat!
    Wow...

    SvaraRadera
  5. skitbra, du är bäst!
    jag har lagt ut en bild fr 2002 precis. Jag var typ...skitsnygg...hahahaha :P

    SvaraRadera
  6. Men fatta!!! Du FÅR skryta!!! Du är superduktig ju!!!
    Kraaaaam och fortsätt att vara stolt över dig själv!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. Superduktig! Hur har du lyckats? =)

    SvaraRadera
  8. Man förstår inte. Så är det. Jag har gått ner 84kg. Det är MER än jag själv väger idag. En fullvuxen människa extra bar min kropp runt på.
    Jag har ff väldigt svårt att greppa det. Hur mkt de faktiskt är.

    Du är vrålsnygg Btw!

    SvaraRadera
  9. Du är såå snygg och duktig och har all rätt att skryta!! Jag är så avundsjuk ska du veta.

    SvaraRadera
  10. Du har all rätt att skryta för du har verkligen gjort det bra!!

    SvaraRadera
  11. Du har all rätt i världen att vara stolt=)) Och skryta ska du oxå göra (mer tycker jag) för det är DU som gjort jobbet med vikt nedgången=))) Du ska veta att jag tycker du är kanon duktig och hela du strålar=)) Kram till dig

    SvaraRadera
  12. Tycker det är helt fantastiskt bra jobbat!

    kram Karin

    SvaraRadera
  13. Heja! Du ska berätta, det peppar! O. jag ser en spinkis! Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!