lördag 28 januari 2012

8 månader...

I 8 månader har jag hoppat i dessa skor, VARJE helg! Varje helg förutom 3 veckor på semestern har jag tillbringat 24 timmar av mina helger på jobbet!
Jag börjar veta hur det är att jobba ständig helgskift nu;-)
För er som inte vet går jag på fredag kväll klockan 18 och går av lördag morgon klockan 06. Sen börjar jag igen på lördag kväll samma tid och går av söndag morgon samma tid...
Jag är ju ledig hela långa veckorna och det är verkligen såå skönt! Men de är klart att jag längtar en gnutta efter att få vara  lite "normal" och vara ledig när andra är lediga, typ på helgerna;-)
Jag blir en aning sur när "folk" tror att man knappt jobbar något och vräker typ ur sig: -Ja men du kan väl inte vara trött som bara jobbar helg och typ bara halvtid... Jo de kan jag... På fredagar är jag oftast vaken 24 timmar... På lördagen blir det kanske si så där 5 timmars sömn på dagen och sen upp och äta lite och träffa la familja och så iväg igen på jobbet och samma visa på söndagen... Så jag jobbar intensivt 24 timmar och sover knappt något... (Plus att jag jobbar som en liten blå på jobbet;-)) Klart som korvspa att jag blir trött någongång och måste sova "ikapp"... Ja för även om man inte kan tro det, så är jag ändå ganska så mänsklig;-)
Nu ska jag iallafall krypa ner i en varm och skön säng! Bäst att göra det innan jag somnar sittandes;-)

10 kommentarer:

  1. Tycker du är strong som jobbar såna skift. Jag har testat på nattskift och höll på att bli helt crazy och ständig migrän!

    SvaraRadera
  2. Tufft att jobba varje helg. Har du möjlighet att vara ledig nån lördagkväll om du ska på nåt särskilt? De flesta andra är ju lediga för umgänge på lördagkvällar. Det är ju ena riktiga hästpass du gör, 12 timmar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sov gott fina Karro!
    Och dröm något bra nu :-)

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Ojjj, jag tycker iaf att alla dina helgpass låter tufft.
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Dem som aldrig jobbat natt vet inte vad dem pratar om,man blir så fysoskt trött & det tar många dagar att återhämta sej...finns en anledning till att forskningen visar att vi som jobbar natt löper mycket högre risk för olika allvarliga sjukdomar,bröstcancer t.ex :( /kram,Kate.

    SvaraRadera
  6. Det finns ju en ANLEDNING till att de som jobbar natt/helg/skift inte jobbar heltid. Kroppen tar mycket stryk.
    Skit i de som inte fattar! :-)

    Kram V!

    SvaraRadera
  7. Jag är skiftmänniska. Trivs ypperligt med, helst nattskift. Så jag förstår hur trött man kan vara och att det inte bara är glassigt (trots att jag gillar de bättre än raka dagveckor).

    Förresten, är jag trög. Men vad jobbar du med? (om du nu vill säga de såklart)

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!