onsdag 4 januari 2012

Hörredu anonyme...

En anonym skrev en kommentar i förra inlägget att jag kanske borde klippa alla mina pojkar? Varför har DU så ont av att mina grabbar har långt hår? Förmodligen är det du som varit inne och kommenterat så många gånger förr att de borde klippa sig... Vad är det för fel på att grabbar har långt hår? Vad är det inte du gillar??? Hur ser du ut själv, eller hur ser dina barn ut?? Förmodligen precis så där perfekta som en flicka eller pojkar ska göra. Pojke kortklippt perfekt frisyr och flicka med långt hår och små söta lockar?!
Jag är inte perfekt och de är inte mina pojkar heller. Jag gillar när killar har långt hår och jag tycker att när man lever på 2012 så kan killar ha långt hår, så de så...
Träd fram nu du anonyme och tala om varför du tycker att jag ska klippa mina pojkar?? Tycker du att de är fult med långt hår på killar eller för att du tycker att de är tjejigt?
Ja att Alfred borde klippa sig de kan jag hålla med om, men bara för att de är slitet inge annat! Och om du tycker att de är tjejigt med långt hår på killar, ja då får du nog hålla i dej. För titta vad han har för fint på sina naglar;-)! Ja precis nagelack!
Douglas har haft kort hår i nästan hela sitt liv. De var för ca ett år sedan som han började odla och jag tycker att han är sååå grymt snygg i sitt långa hår!!
Och vår lilla Gustav Vasa, hur söt som helst! Hans hår växer som ogräs, men jag tycker att han oxå är sååå söt i sitt långa fina hår med lite självfall i! Och titta titta... Ännu en tjejig sak... Fabian bär ett halsband... ;-)

24 kommentarer:

  1. Äsch skit i dumma kommentarer. Det är ett fritt land men många dröjer sig kvar vid de stereotypa könsrollerna...
    Lukas har inte långt hår men däremot har han nagellack, halsband och han älskar rosa! ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Katarina. Skit i den som är så fet att hon/han gömmer sig bakom anonym:(( Förmodligen så är det någon som inte har annat att göra, eller som är fördomsfull och tycker att pojkar ska se ut si och flickor så:(((( Hallå det är 2012!!! Fortsätt med ditt bloggande som du gör nu och fortsätt visa bilder på dina uberfina pojkar=)) Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Haha... Jag gillar med långt hår på killar:) nu klippte jag ju dock av Noel hans fina lockar förra veckan för orkade inte med mannens tjat längre, sparade dock dem i nacken, för lite lockar måste ju vara kvar;) smaken är som baken... Kolla in Jon Olsson hur snygg är inte han då....i sitt långa hår!

    SvaraRadera
  4. Men åååh, vad trött man blir på folk som inte har något eget liv, utan bara måste lägga idiotkommentarer för att få uppmärksamhet...

    Mina har alltid fått bestämma själva hur de vill ha håret med det villkoret att ska de ha långt, då ska det kammas ordentligt varje dag. Detta gäller pojkar som flickor och hela gänget har haft både långt och kort genom åren.

    Strunta du i sådana missanpassade typer och fortsätt som du gör, dina killar är ju helt underbara!

    SvaraRadera
  5. men det är så löjligt att pojkar ska ha si och flickor så.. man får vl ha som man tycker är fint/praktiskt whatever. jag tycker det är fult när folk snaggar sina ungar men inte behöver jag säga det till de som gör det för jag anser att det är deras eget val.

    SvaraRadera
  6. Äsch strunta i såna kommentarer. Alla dina killar är hur fina som helst!

    SvaraRadera
  7. Irriterande med anonyma läsare som tycker till om saker de inte har något med att göra. Bort med dem!

    SvaraRadera
  8. Min femtonårige son ser ut som dina grabbar och han trivs så bra så. Och ja, för min del får han se ut som han vill. FAst nu har han gått och kärat ner sig... så nu är det nog "på håret" att det åker av... hahahaha

    SvaraRadera
  9. dina pojkar är helt underbara!
    ingen ska komma och säga vad dom ska ha för frisyr förutom dom och ni föräldrar
    kram

    SvaraRadera
  10. Jag tycker dina killar är hur fina som helst!
    Har man åsikter och kommenterar tycker jag man kan vara så reko att man i alla fall visar vem man är.

    Passar också på att säga att jag gillar din blogg :)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker dina pojkar är så söta i sitt långa hår, det passar dom jätte bra.
    Hade min Victor haft lite tunnare hår så skulle han mer än gärna få ha lite längre hår, men det är så tjockt så det blir bara konstigt när det får växa lite

    Kram

    SvaraRadera
  12. Fan så irriterad jag blir!
    Dina pojkar är alla tre jättefina i sina blonda kaluffser, hur söta som helst :)
    Å det där med att ha fega anonyma läsare på bloggen vet jag hur det är. Man vill inte bry sej och man borde verkligen inte göra det heller. Men oj, oj, oj så svåååårt det är!
    Jag förstår att du blir upprörd när Anonym ger sej på hur dina barn ser ut! På den jäveln bara!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Äsch då..långt hår på killar är helt okej..jag hade det när jag var liten och jag blev ju eeh normal ;)

    SvaraRadera
  14. Lång hår på killar is the shit! ;) Dina pojkar är jättefina! Så omoget att skriva så. Någon som inte har bättre för sig. Stackars jävel...

    SvaraRadera
  15. Du har världens finaste killar. Avundsjuk tror jag att anonym är. Törs inte vara sig själv, eller låta sina barn vara det. Trycket från omgivningen som hon inte klarar av. Fortsätt och lev.

    SvaraRadera
  16. Charmen med människan är att inte alla är/ser likadana ut!
    Försök att inte bry dig om elaka anonyma kommentarer.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Kan man inte stå för sina kommentarer ska man inte kommentera ALLS!
    Inte för att det är fel på långt hår, men skriver man om det ska man fanimej ge sig till känna.

    Heja dig Karro!
    Kram V

    SvaraRadera
  18. Mina grabbar hade långt hår när de var små, och många kommentarer fick de allt. Men de fick själva bestämma över sitt hår och när det var dags att klippa det. Det är väl varje människas rättighet att bestämma sånt? Och barn är också människor!! Jag tycker att dina pojkar är jättesnygga med sitt långa hår! Kram / Lena H

    SvaraRadera
  19. Tror inte personen i fråga menar något illa. Nu förtiden mobbas barn för minsta lilla och är man lite större i kroppen och inte orkar med mycket på exemeplvis gympan i skolan så blir man mobbad och utanför.

    Likaså dina barn kan få men för livet och bli mobbade om du lägger ut för mycket privata grejjer. Barnen börjar bli stora och skaffa sig kompisar som kan datorer och kan slinka in på din blogg likaså ha föräldrar som läser din blogg. Kanske inte kul för dina barn att alla andra får reda på när dina barn är sjukt jobbiga och du inte orkar med mammalivet längre.

    Fortsätt gärna blogga men sluta med klagande och ojjandet. Blir bara jobbigt och synd om dina barn i framtiden när de växer upp och själva börjar läsa bloggen...

    SvaraRadera
  20. Lova: tror du är helt ny här på bloggen eller? För jag har bloggat om detta sååå många gånger innan..
    Men du vad har detta med mobbning att göra? Vem har pratat om det?? Ingen vad jag vet... ?
    Livet är inte en dans på rosor o jag hoppas att mina gissar kommer att tack mej en dag för att jag bloggat om allt o hela livet o inte som du säger att de kommer få men för livet..
    Och du... Jag ojjar mej fan inte mycket ska du veta... Men så fort jag råkar göra det på bloggen så är det alltid någon som typ du so måste hacka...:(
    Ha det så bra!
    Kram K

    SvaraRadera
  21. Alltså ibland fattar jag bara inte! Vad har folk med andras saker att göra!!!!!!!!!
    Dina pojkar är så fina - alla barn är väl fina - både långhåriga och korthåriga!!!!

    SvaraRadera
  22. Klart killarna ska vara långhåriga och lite rufsiga i håret - det är ju det charmigaste som finns !!
    Dock fick vi höra precis samma sak på V´s förra dagis - att vi "borde" klippa honom ?!
    Sånna kommentarer gör mig otroligt irriterad - hade han varit en liten tjej hade det aldrig varit något snack om klippning...
    Nä, stå på dig och låt killarna vara långhåriga !!
    KRAMAR

    Ps, idag har jag testat dina äppelchips - sååå goda !

    SvaraRadera
  23. De är ju hur fina som helst i håret!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!