onsdag 8 januari 2014

Nu jäklar ska hon in på rehab och de illa kvickt!

Allt frosseri av både mat, dryck och godis under ledigheten har gjort sockerhoran dunderlycklig i min kropp! Hon har jublat varje gång som de har stoppats något sött i min mun och sedan har hon bara gjort mej mer och mer sötsugen...
Men nu jäklar ska hon in på rehab och det illa kvickt!!
Jag vägrar låta henne ta över min kropp och jag gör allt i min väg för att stoppa sockersuget och gör allt för att lindra henne att ta död på mej med sitt skrik i min kropp! Så nu har hon fasen skrikit färdigt, PUNKT!
Köpte detta te igår, sockerbalans med smak av choklad och chai med krom i!
Och hör och häpnad, jag tror banne mej att det funkade när sockerhoran skrek som en´liten galning runt 20 -tiden igår. Hon skrek så mycket att hon höll på att göra mej vansinnig och jag höll på att gå och rensa varenda hylla i skafferiet. Men med en STOOOR kopp av detta te och ett tuggummi (och mycket envishet och jävlar anamma) så motade jag bort henne för ett tag!
Detta te kommer jag att dricka varje kväll och jag hoppas på att kromet i te hjälper till att få bort en del av suget iallafall! Och smaken var god, lite julig, lite stark och lite hetta!
Men alla har vi ju inte samma smak. Min svägerska köpte samma te samtidigt och jag fick ett mess från henne igår kväll. Hon hade oxå  precis som mej, sockerhoran på besök och hade druckit teét på kvällen och tyckte helt ärligt att de sög mer i magen då än innan och gott var det heller inte. Smaken är ju som baken, delad;-)
Kanske är jag så in i bövelen inriktad på att kromet skall hjälpa och då hjälper det? Eller så är vi så olika att det hjälper mer på mej än henne!?;-)

Sockerbalans är ett rött te som berikas med krom. Denna mineral bidrar till att bibehålla kroppens normala blodsockernivå samt gynnar en normal omsättning av proteiner, fett och kolhydrater. Sockerbalans är ett fylligt te med kryddig smak av chai som komineras med djup och söt smak av choklad. Eftersom att sockerbalans är ett rött te så är de helt fritt från koffein.

3 kommentarer:

  1. Intressant! Du får utvärdera det lite mer och skriva igen om det funkar!

    SvaraRadera
  2. Vill härna hörs hur det fungerar im några dagar!

    SvaraRadera
  3. Fick se det där i tidningen Amelia. Tittade lite på teets kompis, Energi. Men jag lät bli & köpa. Jag tänkte att jag kan göra annat för att bli av med sockersuget & få mer energi.
    Men skriv gärna om några dagar hur det är. :)

    Igår när jag läste ditt inlägg om dina mål så blev jag mer inspirerad av att ta tag i min sockerhora & träningen.
    Ha en bra kväll. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!