lördag 18 januari 2014

Åldersnojja...

Trots att jag fått en invasion av finnar på min haka och liknar en tonåring mitt i puberteten. Så har jag hamnat i någon slags åldersnojja... Ja ja, jag vet att siffran bara är siffror på ett papper och att man så klart inte gör sig äldre än vad man är... Men att snart siffran 34 dyker upp, känns helt konstig. Att jag redan snart är 34 år ung gammal, galet....
MEN, vi har fått en ny kollega på jobbet och igår stod vi och pratade lite. Vi kom in på att jag hade 3 barn och hur gamla dom var och så... Han tittar lite på mej och säger: -Men du, du kan väl inte vara så gammal att du har en 9-åring? Jo då minsann, jag fyller snart 34 år.... Han trodde inte på mej och ruskade lite generat på huvudet och sa: -Det kunde man absolut INTE tro, jag trodde du var betydligt yngre än så!
Jag tackade förstås sååå hjärtligt och han gjorde min helg fulländad! För har man åldersnojja som mej, så klingar såna där ord som ljuvlig musik i mina öron!;-)
Och min åldersnojja drog sin kos för ett tag!
Detta samtal fick mej att gå ut i förrådet och titta på gamla kort på mej och åldersnojjan la sig ännu lite mer minsann. För jag tror banne mej att jag såg äldre ut när jag var 20 år gammal än vad jag ser ut nu?!?;-) (Förutom att jag var en aning slätare i ansiktet då än vad jag är nu kanske;-))
Måtte jag aldrig klippa av mej håret så där igen, inte på det viset iallafall! Lova att påminna mej det om jag skulle få någon sådan galen ide!!
Och att få visa leg på systemet är oxå en sån där grej som gör att man blir galet glad!!! Så glad att man skulle vilja hoppa över disken och kyssa kassörskan/kassören! Jo då, jag fick visa leg igår (IGEN!!!) när jag var där!!
Och så jag bjussar på denna gamla goding igen! Jag fortfarnde inte inte riktigt om jag ska skratta eller gråta åt denna bilden och åt mej själv. Jag kan heller inte avgöra om jag var en kvinna eller man på bilden, en hen kanske! *asflabbar*
Jag tror jag måste släppa den där med åldersnojjan lite för en stund och säga att allt var inte bättre förr, åtminstone inte jag;-)
Hade aldrig någon 30-års kris, så möjligen är den lite försenad och lite för tidig 40-års kris? Vi får väl se vart detta med åldersnojjan barkar, det lär ni nog bli varse om;-)

6 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att ha åldersnojja... Blir ju också 34 år i april och min äldsta son är redan 11 år... Hur gick det till??

    SvaraRadera
  2. Lilla tös, vänta tills du blir så gammal som mig...då kan vi snacka åldersnojja ;) ;)
    (42 i september, hujedamej) skämt åsido, det är bara en siffra men jag förstår hur du menar.
    Trevlig kväll önskar jag dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. 39 och äldsta barnet 19... Hur kul är det tror du? Jag är la dö snart....
    Hursomhelst så ser du yngre ut nu! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Du är snyggare än nånsin! Och sista bilden tröttnar jag aldrig på, så fin! :)

    SvaraRadera
  5. Det är så skönt att bli äldre ;-)

    SvaraRadera
  6. TAck för det härliga sista kortet igen.... tycker du är lite lite Lotta Bromee?!
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!