söndag 26 januari 2014

Borde det inte vara förbjudet??

Det är visst rådjursjakt nu... Ja alltså jag är ingen jägare som håller reda på sånt där, men. Igår när vi körde ut till mamma så såg vi flera jägare under vägen som stod där med sina gevär klara att skjuta...
Det är en ganska stor väg som tar oss ut dit. Där många kör på just den vägen..
Iallafall så kommer vi och kör på vägen och dom står på en sida av vägen och siktar med sina gevär till den andra sidan vägen... Hur sjukt är inte det?
Hade det kommit ett rådjur när vi precis kom framsusande i vår bil, så kanske dom hade skjutit bara för att dom hade blivit helt exalterade över att få fram de där rådjuret till vägen, inte vet jag?
Man har ju ändå hört att det finns människor med i dessa jaktlag som varken ser eller hör något och som bara skjuter på allt som rör sig...
Borde det inte vara förbjudet att stå på en sida av vägen och sedan sikta och eventuellt skjuta på den andra sidan om det skulle dyka upp ett rådjur? Det är ju totalt livsfarligt ju...
Jag blev så förbannand där jag åkte, att vid den sista jägaren jag såg. Drog jag upp fingret och visade fuck you tecknet... Ja jag vet, det kanske inte är så moget av mej, men jag blev så förbannad...
När jag sprang på några andra småvägar igår som oxå leder till mindre byar stötte jag på jägare som SATT i sina bilar och var beredd på att skjuta. Alltså seriöst, ska man jaga så kan man väl för helvete sitta i skogen och inte på vägen och absolut INTE i sin bil!?!?!!
Jag kanske hade tur igår när jag sprang, att dom inte sköt ner mej och misstog mej för att vara något slags djur.. Fast å andra sidan så finns det ju inga elefanter i Sverige som springer lösa;-)

1 kommentar:

  1. Jag ser hellre jägarna vid vägkanten än att de sitter kanske 50 meter in i skogen och skjuter ut mot vägen, men alla är vi olika. Nu vet jag inte vilka jägare som var ute idag, men mellan Vidhultskylten och Björnön-skylten kan du vara lugn i alla fall för min morbror jagar inte särskilt mycket där och i princip aldrig vid vägen. Själv upplever jag en helt annan fara på den vägen och det är fartdårar som trycker gasen i botten och som skär i alla kurvor som finns längs vägen. Mer än en gång man svurit sig blå efter ett mindre härligt möte eller fått kasta sig i diket!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!