lördag 18 januari 2014

3 dansbands solar av 5 möjliga!

Jonas har egentligen väldigt bra musiksmak, men så ibland kan han bara få mej att spy och få utslag på hela kroppen av elaka utslag. Detta händer när dansbandet Lasses Stefanz brusar ut ur våra högtalare här hemma... Jag kan liksom inte riktigt med den musiken... Men så klart, smaken är ju som baken, delad...
Folk höjer på sina ögonbryn och fråga: -Men du tycker väl om dansband och som är uppvuxen med dansbandsveckan i Malung? Jo att jag har spenderat många år på dansbandsveckan det ska jag inte sticka under stolen med, men det är ju kanske inte för dansbanden jag har varit ute och svirat runt.... Nä där dansbanden har spelat, där har inte jag varit. Jag har svängt mina lurviga på en pub och haft galet roligt där istället... ;-)
Så klart måste ju Jonas lyssna på Lasse Stefanz lite extra bara för att jag får kräk-känslor och han vet ju förstås hur han ska få mej så där lätt irriterad som bara jag kan bli.. Och måste då förstås reta mej lite extra...
Han har dessutom fått våra stackars barn att gilla skiten. Ja på riktigt. Douglas njuter för fullt när han hör skiten... *ryser*
När vi gifte oss fick vi naturligtvis en flaska av vinet Lasse Stefanz, så klart!;-)
Igår öppnades flaska upp till fredagsmyset och Jonas njöt så klart av varje klunk han tog;-) *skrattar högt* Och jag tyckte det var helt ok, trots etiketten. ;-)
Vinet får 3 dansbands solar av 5 möjliga av mej. Och då är jag en gnutta snäll faktiskt, kanske skulle det få 2 dansbands solar istället, men jag är en snäll människa.;-)
 En aning vattnigt och blaskigt med lite för lite smak för min smak, men ack så lättdrucket! Och slurp sa det, så var flaskan tömd;-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!