onsdag 19 oktober 2011

Höst eller vinterkläder??

Vi startade vår morgon med försovning... Vaknade klockan 7:40, men vi hann till lämningen klockan 8:15!! Dock glömde vi gympakläderna hemma och halva oss;-) Men vem vill inte sova i detta ruskväder som råder utanför fönstret? Man blir ju inte direkt pigg av det...
Vi ligger nerkrypna i sängen igen, jag och Fabian. Guuud vilken lyx det är att få göra det en dag som denna och höra regnet smattra mot fönstrena och höra vinden vina! Tack gode gud för att vi har ett varmt och skönt hus en dag som denna!
Alltså det här med ytterkläder... Det är lika svårt varje höst... Vad ska dom ha på sig för att inte frysa ihjäl? Och vad ska dom ha på sig för att inte svettas ihjäl? Jag vill inte riktigt börja med vinterkläderna ännu, för vad ska de då ha på sig när det är -20 grader ute? Just nu kör vi på lager på lager stuket och ännu har de iallafall inte klagat;-)
Jag hade i tankarna att köpa varsin uppsättning av ett fodrat regnställ från didrikson till dem. Men sen rann det ut i sanden och jag får helt enkelt göra det till våren istället!
Har ni börjat med vinterkläderna till era barn?

Fabian fick åka och lämna storebröderna endast i pyjamasen (som vanligt;-)) När vi kom hem drog han på sig Douglas mössa och gick omkring här hemma och såg ut som en liten smurf;-) Han tyckte nog oxå att det är lite kallt idag! *fniss*

6 kommentarer:

  1. Nej, inte än. Men jag håller med om att det är svårt! :-P
    Jag frågade mellansonens dagisfröken om jag skulle byta ut regnstället mot fleecefodrat, men det behövdes inte riktigt än sa hon. Eh...nähä. Ok då?

    SvaraRadera
  2. Vi kör som du, har inte plockat fram det fleecefodrade regnstället än. Förra året hade Judit det hela vintern men vi var klart inte ute så långa stunder.
    kram j.

    SvaraRadera
  3. Jag kan rekommendera Name It's fodrade regnställ, jag tror Viggo har haft fyra stycken i olika storlekar som Leo ärver nu. :D Perfekta när det är mellan väder å även lite kallare med extra flecce under. :D

    SvaraRadera
  4. Ja vinterjackorna är framme. Mössa och fingervantar också:)

    SvaraRadera
  5. Nu är det verkligen svårt! Vinterkyla på morgonen och höstfint väder på eftermiddagen. Här är det fortfarande höstjackorna och vissa dagar fodrade regnkläder.
    Ha en fortsatt trevlig onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lukas har typ alla ytterkläder med sig :)
    Sin vanliga mellantjocka jacka, regnoverall och fleecefodrade regnbyxor. Så får dagis välja efter vädret som är just då. Men än så länge är det vanliga gummistövlar, de fodrade får vänta på nästa köldknäpp.
    Vad duktig du är som gått ner så mycket förresten, du har inspirerat mig :)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!