måndag 12 mars 2012

Som ett aprilväder...

Hade jag inte vetat bättre, så hade jag banne mej trott att jag varit gravid nu... Humöret är hemskt och hormonerna far runt som storvindar i min kropp. Mitt humör liknar mest ett aprilväder som växlar väder timme för timme, dag för dag...Ena stunden kan jag vara glad och skratta, medans i andra stunden vänder humöret och jag börjar storgråta... Sen vänder det och jag blir tjurig och tvär...
Jag hatar att må så här och jag känner inte alls igen mej själv... Jag vet att det är mina hormoner som gör sig ett extra spratt denna månaden... Tydligen vill tant Röd såra mej riktigt ordenligt och gör mitt humör denna månaden till ett rent helsike...
De är som ett burr i mitt bröst och jag har 1000 tankar i mitt huvud... Fan livet är väl för kort för att inte göra det man vill? Varför slösa bort år efter år på att göra tråkiga saker...? Kommer jag att sitta på ett hem när jag är 86 år och vara bitter och ångra mitt liv? Ångra att jag inte gjorde de där sakerna i livet som jag så gärna ville, men som jag inte vågade att göra..
Ja ni hör, idag styr hormonerna mej och de gör tydligen helt som de vill i min kropp, vilket jag inte alls gillar... Så snälla söta hemska "aprilväder" hormoner... Försvinn från min kropp nuuu och återvänd aldrig mer!

12 kommentarer:

  1. stor kraaaaam till dig! kan bara trösta med att det troligtvis känns bättre imorgon eller i övermorgon, det brukar göra det iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt det är att mår så, det gör vi nog alla ibland. Hoppas att det känns bättre snart!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men gumman... sådär kan jag bli när jag inte ätit ordentligt. Vet precis hur du känner. Hoppas det snart ljusnar för dig!

    En annan sak: Du har nästa 1000 besökare på en dag?! Hur gör du?? Nu har jag bloggat i ett år, och har ca 150-200/dag. Vilken jag är MYCKET stolt över, ska jag säga... Har du något tips??

    Stor kram bästa K!

    SvaraRadera
  4. Skickar en massa bamsiga kramar.

    SvaraRadera
  5. Vilken bra beskrivning av ett riktigt upp å ner humör! Känner igen det, hoppas det går över och känns bättre snart!

    SvaraRadera
  6. Sötnos!
    Kram på dig!

    Ibland måste man också fundera på vad man vill med sitt liv, det är nyttigt!
    Annars kan man bli en bitter hagga som jag.
    Det tog mig tio år att vända trenden. :)
    Nu hoppas jag att det bara är "aprilvädret" som ger dig dessa tankar, men ändå...

    Kram Ting

    SvaraRadera
  7. Usch ja, känner igen mig.
    På mig blev aprilvädret värre efter jag fyllt 35.
    ..Men det kommer o går fina Juni-dagar också!
    ;-))

    SvaraRadera
  8. Kära hjärtanes! Gulle dig...Kram kram kram!

    SvaraRadera
  9. Skickar en stor kram till dig!! Försök att komma ut i solen idag och gör ingenting, sen vilar du en stund efter det!:)
    Kram v

    SvaraRadera
  10. Känner igen mig =( Knasigt!

    *Kraaaaaam*

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!