måndag 19 mars 2012

Åh herreguuuud...

Har precis varit och veckohandlat med hela grabbligan plus kussen! De skötte sig exemplariskt, ja alla utom Fabian... Jag är precis matt i hela kroppen och jag undrar hur mycket vilja en 2 -åring egentligen kan ha?
Från det att vi gick in i affären till att vi gick ut (ca 30 minuter) Så skrek han sig igenom hela affären och låg på golvet ett antal gånger plus att både skor och kläder kom flygandes genom luften... Allt detta humör bara för att han nekades jordens största påskägg;-)
När humöret äntligen lagt sig och jag stoppar in alla mina 1000 påsar i bilen och håller på att sätta in barnen i bilen och bälta dom, så blåser det stormbyar utanför bilen...
Jag hade parkerat min kundvagn precis utanför bilen. När jag plötsligt får syn i ögonvrån att blåsten tar tag i den och skjuts iväg genom parkeringen så där 5 meter bort och PANG. Pang rakt in i en bil som står parkerad....
Jag släpper allt och rusar dit med hjärtat i halsgropen... Fan där försvann mina besparingar tänkte jag i mitt stilla sinne... Mmm, mycket riktig när jag kommer fram till bilen är det en STOR repa och även skrapmärken på hela bildörren (ca 25 cm)... Ägaren, en yngre söt kille kommer ut och jag håller på att skämmas ihjäl. Vill helst av all inte vara vuxen just då och vill helst fara rakt genom jorden...
Jag får fram att jag är ledsen och hur vagnen bara blåst iväg... Det är lugnt får jag till svar av väääärldens lugnaste grabb... -Min bil är ändå så skraltig och ful så det gör inget! Men alltså får jag fram. Ta mitt nummer, klart att jag ska stå för denna skadan. Guud det var verkligen inte meningen, skäms jag... Helt okej flinar han och kör sen iväg!
Alltså finns det så underbara människor? Jag sitter här och är helt chockerad! Tack snälla söta grabben för att jag slapp betala! Du anar inte att jag var en sekund ifrån att börja störtgråta där mitt på parkeringen... Först en 2-åring med trots från hell och sen en krock med min kundvagn rakt in i bilen... Åhh herrrregud säger jag bara...

12 kommentarer:

  1. Herregud! Vilken tur i oturen. Fattar inte varför det inte finns nån broms på vagnarna. Typ som på en barnvagn. Kanske man borde uppfinna!

    SvaraRadera
  2. Tur i oturen.
    Ibland finns det änglar :-)

    Kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Va härligt med såna snälla människor. :)
    Och finns det inte något talesätt typ Är man snäll emot andra så är andra snäll emot dig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. För det första; Hur mycket vilja hade du som 2-åring, Karro? ;-))

    För det andra; underbart med såna människor! Jag råkade ut för något liknande en gång och även då var det en yngre kille som var superlugn. Hur lyckas dom...??? :-)

    SvaraRadera
  5. Tur i all otur!!
    :-D
    Håller med Emma. Herregud hur svårt kan det vara, att sätt på en broms på kundvagnarna.

    SvaraRadera
  6. Svar till "Västgötskan": Karro hade mycket egen vilja inte bara som 2-åring utan hela uppväxten, så det gällde att vara envisare än henne;-))))
    Lena (Karros mamma)

    SvaraRadera
  7. Men din stackare.. Vilken tur ändå med killen och bilen! Kram

    SvaraRadera
  8. haha.... förlåt, men det är skönt att läsa att det inte är bara min söta lilla 2 åring som kan förvandlas till ett riktigt monster ibland !?
    Men roligt är det absolut INTE !!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tank att det finns sa snalla manniskor kvar i varlden... :0)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Haha! Det förklarar ju en del då, Lena. ;-)

    SvaraRadera
  11. Ibland känns livet lite svettigt ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!