måndag 26 mars 2012

Bryter ihop...

Som ni läst mellan raderna här så kanske ni förståt att jag blivit uppsagd från mitt jobb...  Fick ett samtal i onsdags och det känns rent ut sagt riktigt förjävligt... Det suger riktigt mycket och jag är sååå ledsen...
Idag har det varit en sån där bryta ihop dag... Vet inte hur mycket tårar det har kommit ur mej? Jag har försökt tänka positiv, men just nu känns det bara sååå mörkt... När man sen ringer till barnomsorgen och får ännu ett slag i magen, ja då orkar man liksom inte stå upp längre utan bryter ihop fullständigt och bara lägger sig ner...

Den 20 april är min sista dag på jobbet och från och med då måste jag ha barnomsorg om jag ska kunna få A-kassa... Utan barnomsorg= ingen A-kassa...
Ringde upp kvinnan som har hand om barnomsorgen och frågade hur jag skulle göra? Fick svar att det är 4 månaders kö... Men vad ska jag ta mej till då? Utan barnomsorg så blir jag oxå utan A-kassa... De är såå snett hela systemet...
Men just nu är en blankett på väg in till barnomsorgen och jag håller alla mina tummar att han får plats någonstans... Om han får det så måste han då skolas in inom 2 veckor... Hua, va allt går fort helt plötsligt...
Jag hoppas att de på barnomsogen kan göra alltd de kan för mej... Och om jag får ett jobb och inte får plats för Fabian på förskolan, ja då löser vi det på annat sett... Jag hade gärna haft honom hemma lite till, men jag måste ju ha en inkomst och då måste jag så klart stämpla...

Men jag ska göra allt i min makt för att slippa A-kassan... Det är min absoluta sista utväg att stämpla... Jag är öppen för ALLA förslag inom jobb! Så vet ni någon som söker en käck, glad, duktig och (Snygg;-)) tjej, så bara SKRIK! Skrik så mycket ni orkar, så ska jag söker jag det på en gång!!;-)
Men just idag är det en bryta ihop dag... Allt, precis allt känns så jäkla tungt och mörkt... Men det hjälper att bryta ihop och gråta, det lättar lite på trycket i bröstet...
Men att få 2 stora käftsmällar på en vecka, det gör ont...

21 kommentarer:

  1. Har mailat dig ang jobb!
    /L (hittills anonym läsare av bloggen)

    SvaraRadera
  2. usch! Jag blir så ledsen för din skull och håller tummarna så hårt jag kan för att ALLT ska ordna sig med både jobb och förskola. Så tråkigt! Jag är själv i en bryta ihop-fas så jag vet precis hur JÄVLIGT det kan kännas när allt tar emot.

    MEN! DU är en stark, fin och underbar människa och du kommer att få lösningar på dina problem. Det är jag säker på. Jag sänder dig en stor styrkekram: KRAM!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få det ur sig och att skriva av sig frustrationen.
    Jag håller alla mina tummar för en barnomsorgsplats. Fast ännu bättre vore det om du hittade ett jobb.
    Tänker på dig och skickar en stor jättebamsekram!!

    SvaraRadera
  4. Men var glad att du pratade med barnomsorgen direkt i alla fall och att det inte kom som en smäll när det varit för sent att göra något åt situationen... Håller alla tummar jag har för dig !

    SvaraRadera
  5. Gud vad jobbigt!! Men man måste ner till botten för att komma upp igen!
    Håller tummarna för er!!!! Det brukar ju i nästan alla fall lösa sig & jag tror att det gör det för er oxå!!!

    Massor av styrke kramar

    SvaraRadera
  6. Satt i samma båt innan jul i samband med flytt. Allt löste sig till det nästa. Det enda a kassan kräver är att du kan ta jobb o lösa barnet. Jag fick tag i en privat dagmamma som sa ja visst tar jag honom om det kniper. Men jag bröt ihop på arbetsförmedlingen när de sa hur det var. De är ju allt annat än psykologiska när de pratar med en /Annika

    SvaraRadera
  7. Usch, vad trist! Hoppas att det löser sig för dig! Snart!

    Och detta med barnomsorg och a-kassa är ju ett kapitel för sig..

    Massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Usch jag är verkligen ledsen för din skull.
    Och det är helt okej att bryta ihop.
    Men det kommer att lösa sig på något sätt. Du är stark. Du fixar det!
    Stor Kram

    SvaraRadera
  9. Skulle bara ta en snabbtitt in här och så får jag läsa detta. Såååååå tråkigt med jobbet :( Förstår om du är jätteledsen. Ang dagis så antar jag att du vill ha Fabian på Bullerbyn men på Tallbacken är det ju inte fullt så du borde ju kunna få plats där ganska omgående tycker jag. Kompisar till oss fick in sina tvillingar där betydligt fortare än 4 mån, vid nyår hade de inte sökt och pojkarna började inskolning i mars. Bättre än inget iaf,
    Massor med styrkekramar till dig

    SvaraRadera
  10. Åh, jag hoppas verkligen det löser sig supersnabbt för dig!
    Fy fan vad jobbigt!
    KRAM Ting

    SvaraRadera
  11. Men vad i all sin dar har du blivit uppsagd för?!?!?! Och det där med A-kassa och barnomsorg låter ju helt galet, hur fasen kan systemet vara uppbyggt på det sättet?? Förstår verkligen att allt känns nattsvart, hoppas ni hittar en lösning snabbt som attan! *kramar om*

    SvaraRadera
  12. Aj fan..! Är det nedskärningar på G? Ja vad säger man? Jag vet inte exakt hur hårda akassan är, men du får ringa & prata med dem! Jag har ringt & terrat min akassa MASSA de sista månaderna, så nu hoppas jag VERKLIGEN inte att det kommer någon mer överraskning. Är det inte så att Barnomsorgen är tvungna att ordna en plats ganska omgående & speciellt om du får jobb?

    Systemen i Sverige är helt sjuka egentligen!
    Vad vill du jobba med??

    SvaraRadera
  13. Ledsen över din situation.
    Hoppas det löser sig inom kort..
    håll ut!
    kram

    SvaraRadera
  14. Bryt ihop när du behöver och res dig sen igen. Konstellationen a-kassa, barnomsorg suger, snacka om att vi hamnar i en dålig cirkel med köerna till barnomsorgen.
    Jag håller alla mina fingrar och tår för att det ska lösa sig för er.
    Massor med styrkekramar.

    SvaraRadera
  15. Men herregud, det måste väl för tusan finnas "undantag" även inom barnomsorgen !? Jag lider med dig och håller tummar och tår för att det ska lösa sig på alla fronter !! KRAMAR

    SvaraRadera
  16. Näää, men så trist. Förstod det på nåt sätt ändå.... att det va jobbet som va orsaken. Men varför?
    Du, det kommer att lösa sig med både jobb o förskola... iknow it!

    SvaraRadera
  17. Nej vad tråkigt!! Varför? Men kan du sägas upp med så kort varsel? De måste ju ordna nåt åt Fabian, herregud! Ring tidningarna annars!! Du får försöka se det här som Guds spark i baken mot nåt bättre! Kram!

    SvaraRadera
  18. Usch vad tufft!
    Hoppas det löser sej till det bästa!
    Kramar!

    SvaraRadera
  19. Det kommer garanterat att lösa sig! Bara att bryta ihop och koma tillbaka, de här klarar du! KRAM

    SvaraRadera
  20. Styrkekramar till dig! Det kommer att ordna sig, och jag håller tummarna för att det går snabbt att få barnomsorgen. Kram!!!
    /Lena H

    SvaraRadera
  21. Massa kramar till dig och en stor säck med förhoppning om att det kommer att lösa sig till något ännu bättre! kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!