söndag 4 mars 2012

Bittra kärringar...

På nätterna är radion min bästa vän! Ett av mina favvo program är P3 Planet där en av programledarna är en gammal barndomskompis till mej. Hon heter Stina och är en superduperbra radiopratare! ;-)
Vaken med P3 och P4 är oxå kanonbra. Många bittra, roliga, fulla, prataglad, ledsna och ensamma människor ringer och pratar av sig...
Det som jag har en skräckblandad förtjusning till är radioprogrammet karlavagnen... Nej då det är inte bara självmordsbenägna ensamma själar som ringer in. Nej det är oxå bittra sura dumma kärringar som inte har något annat för sig än att klaga...:-(
Igår ringde det in en tanta med en ålder på runt 65-70 år...
Ordet var fritt och hon började vräka ur sig hur dumma i huvudet vi var som bloggade. La ut oss helt offentligt, blottade våra barn och skrev om allt och hela livet... Hon tyckte att vi som bloggade minsann kunde ta den tiden vi satt vid datorn och istället leka med våra barn... Och vad fan vet hon om det? Vi lever faktiskt på 2012 och kan göra ett inlägg på våra telefonen som tar så där 2 minuter... Nepp hon menade på att alla som bloggade satt framför datorn flera flera timmar varje dag och gjorde inget annat...
Programledaren frågade om hon själv följde några bloggar?- NEJ jag har inte ens en dator och skulle aldrig falla mej in att skaffa en heller... -Ja men då kan du ju inte säga så om alla som bloggar menade programledaren på...
-Men idag är ju allt baserat på datorn sa programledaren, hur gör du? Jo minsann jag kan allt med dator sa hon! -Jag har minsann jobbat med ordbehandlingsprogram i 10 år och kan allt! -Jaha ja men då så sa programledaren och man hörde hur han skrattade åt henne där bakom micken;-)
Bittra kärring, hon vet inte vad hon går miste om som inte får läsa bloggar;-)

Tog tiden nu och för detta inlägg tog det exakt 4 minuter för mej att skriva! Så de så kärring, inte flera timmar...
Att jag sen sitter och kollar igenom alla andras bloggar som tar upp min tid, ja det är en annan femma;-)
Men en sak vet jag iallafall. Jag kommer ALDRIG bli en sur gammal bitter kärring som klagar på vad alla andra gör med sina liv!;-)

10 kommentarer:

  1. hahah jädra vilken bitter en ;) hon skulle prva blogga själv och upptäcka hur skoj det är!

    SvaraRadera
  2. hrrm, eller?? vad är då detta? ;))

    SvaraRadera
  3. Såna där finns det överallt!
    Gillar för övrigt samma prog som du.
    När jag inte kan sova på nätterna så brukar jag också ligga och lyssna :-)

    Kram fina

    SvaraRadera
  4. Hon kanske inte skulle lägga ner all sin tid på att gnälla utan att umgås med andra pensionärer. Tråkigt att bara gnälla. Visst att det finns såna som inte gör annat men ALLA är ju inte såna. Bitterf**ta :)

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att det är läsandet som tar tid. Inte skrivandet..

    SvaraRadera
  6. Bra och insiktsfullt inlägg, tycker jag. Var och en ska göra som den vill med sitt liv, för gudarna ska veta att det kan ta slut exakt när som helst. Bloggandet hjälper mig otroligt mycket i min stora sorg efter min älskade storebror som rycktes bort så hastigt. Att vänner och även människor som jag inte känner läser och blir berörda betyder mycket för mig.

    Tack för din fina kommentar hos mig - den värmde mycket.

    Varm kram

    SvaraRadera
  7. Helt rätt!
    Jag hör ju hur vissa arbetskamrater "pratar ner bloggare" och tycker att det är helt meningslöst och varför tror man att någon vill läsa om mitt ointressanta liv mm. Men de skulle bara veta!!! Tycker man så, så behöver man varken läsa, skriva eller ens bry sig. Punkt!

    Kram o ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Precis som Jeanette här ovanför stöter jag på de där var å varannan dag i personalrummet på jobbet, de skrattar å facebook å konstaterar att det finns ju värre, "bloggar heter det va?
    Vem bryr sej om vad andra gör..?"
    Hrrm jo.
    Tyvärr står jag inte upp å försvarar fenomenet även fast jag älskar det å hållt på i snart fem år, utan smiter därifrån.
    Orkar inte förklara eller försvara mej, för har man aldrig bloggat själv så kan man aldrig fatta vad det ger tillbaka!

    SvaraRadera
  9. Haha, klart som fan du kommer att bli en bitter gammal kärring..det är ju själva poängen med att bli gammal, sucka och skaka på huvudet åt ungdomen..ser fram emot den dagen jag kan börja hytta med käppen åt de ouppfostrade ungdomarna ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!