onsdag 14 mars 2012

Det går sakta, men framåt!

Idag har en grym energi infunnit sig i min kropp och jag har inte varit sen att ta tillvara på den! Tycker att det är ofta som energin lyser med sin frånvaror nu för tiden och det är inte alls bra med tanke på att jag har 1000 saker som jag vill och måste göra...
Mina fönster har fått sig en tvätt och jag kan verkligen säga att det var välbehövligt! Nu ser vi helt plötsligt ut;-) Sovrummet har fått sig en städning från topp till tå och tvättbärget som stått och glott på mej i flera veckor är snart borta!
Så när Jonas kom hem ikväll tvingade jag honom att skruva ner räckena till trappan och även ledstången!
Trappan har tyvärr bara stått nu i nästan en vecka utan att få ett endaste handtag på sig... Tiden har tyvärr inte funnit till den...
Sen har jag dessutom givit bort självaste spacklingsbiten till min kära man (öhh, menar sambo..;-)) Och ja det går ju inte undan om man säger så... Jag väntar alltså på att han ska spackla klart så att jag sen får hugga i med färg och pensel;-)!
Men så länge jag väntar på att få måla, så ja då tar jag räckena och ledstången.. Och japp just nu är det slipning jag har ägnat min kväll åt!
Jädrar i min låda vad dammig jag blev;-)
Det går sakta, men det går framåt i trapprenoveringen... Men jag skulle vilja bli klar, typ nu eller helst av allt igår;-) Åhh vad jag önskade att jag hade kunnat trolla! Fy fasen vad jag hade trollat med detta spö då!!;-) Jag hade trollat till mej ett helt nytt hus, utan varken skulder, lukt eller renovering...;-)

8 kommentarer:

  1. Snart, snart!
    Tålamod :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. när energin kommer så gäller det att ta tillvara på den. det gjorde jag med iadg:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har du en mick på ditt headset?? ;)))
    Fasen vad du e flitig!!
    Och du, tack för min bästa bloggdag ever. :D
    Tataa!
    <3

    SvaraRadera
  4. Guu va duktig du är :) KRAM

    SvaraRadera
  5. Tjohoo, undrar om det är våren som ger oss extra energi? Igår storstädade jag badrummet, sent på kvällen.. inte likt mig.. hihi..
    : D

    SvaraRadera
  6. Så härligt underbart med energi.

    SvaraRadera
  7. det kommer bli greeeeat! :D

    SvaraRadera
  8. Hejhej,
    vad skönt att slippa spacklingen, även fast det tar lite tid! Du känner inte för att visa upp det på Byggla.se? Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Tycker du det låter intressant får du en liten present som tack :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!