måndag 5 mars 2012

Dagens tips!

Jag är en sån där männskosort av väääldigt torra fötter... Får de inte fukt på sig så liksom fnasar de sönder... När jag var gravid fick jag stora självsprickor på hälana och för er som aldrig haft det kan jag säga att det gör svinont:-(
Jag gick och fick fotbehandling efter att jag fick Fabian, men trots det ville självsprickorna inte försvinna... Jag har kämpat som en liten gnu och filat och smörjt om varannat. Men det har ändå inte blivit riktigt bra...
Men så sprang jag på denna lilla burk på hemköp för ca 2 veckor sedan och slog till. Vad hade jag att förlora? Bättre fötter eller vanliga trötta och torra fötter?
Jag har nu smört in mina fossingar varje kväll i 2 veckors tid. Och hör och häpnad, mina självsprickor börjar sakta men säkert försvinna och fossingarna är som små lena barnrumpor! ;-)

Salvan tillverkas dessutom här i Skillingaryd, men jag vet dock att den säljs på massor av andra ställen och inte bara här;-)
Så har du torra och trötta fötter, så är mitt tips till er idag att prova Fyra Ess Hand & Fotkräm! ;-)

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset.
    Mina fötter börjar bli torra.. gissar att det är åldern haha

    Ha en skön dag
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mina händer är inget problem, men fötterna.... Jösses säger jag bara !?
    Hårda, torra, spruckna och ällmänt äckliga !
    Är det där "mirakelkuren" jag letar efter ska en sån burk få en chans ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har precis hittat min mirakelkur för fötterna, samtidigt som dig knäppt... Compeed på apoteket (Smörja) Märktes skillnad över en natt helt otroligt trodde inte mina ögon. Kram johannaH

    SvaraRadera
  4. Ett annat tips är också att smörja resten av kroppen. Huden flyttar runt fukten dit den behövs. Och all hud vill ha fukt. Så smörj in resten av kroppen med fukt så ska du se att det också hjälper. Mina fötter är som dina och det var först när jag dagligen smorde benen som fossingarna blev mjuka. Trots att jag inte rörde fötterna. :)

    Bivaxkräm på fötterna innan sänggående o sova med strumpor över funkar med.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset, har mailat dom och frågat om dom kan skicka en burk. har extremt torra fötter och har testat det mesta i krämväg! hoppas att en hjälper på mina med!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!