tisdag 13 mars 2012

Det är vår i luften!

Har varit på språng hela förmiddagen! Tisdagsdejt som vanligt med promenad, öppna förskolan och lunch med mina fina vänner!
När jag gick hem gassade solen i mitt ansikte och det rann svett ur min panna och fåglarna kvittrade ivrigt i trädtopparna! *ljuvligt*
På vägen hem upptäckte jag dessa sköna blommor i en slänt! Fantastiskt att de redan slagit ut, de är ju trots allt bara den 13 mars...
Det är verkligen skillnad mot hur det såg ut förra året... Jo för förra året vid denna tiden såg det ut så här... Barnen kunde cykla på de rena gatorna, men kolla in alla höga snökanter...
Dagen efter att denna bilden togs kom det ett STORT bakslag och det vräkte ner flera centimeter snö under natten... Jo då så vi kanske inte ska hurra ännu för den ljuvliga våren? Det kan ju faktiskt komma mer snö...:/
Men vi hoppas på att snön håller sig borta och vi njuter för fulla muggar! Alla måsten som borde göras inne, ja dom struntar vi i och är ute och njuter av den fantastiska våren istället!;-)

5 kommentarer:

  1. Åhh vad snö ni har kvar!
    Men det är underbart att den smälter :-)
    Mysigt att cykla!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja hua, det kan ju komma mera snö och vet du? Jag vill INTE det.

    SvaraRadera
  3. åh jag längtar tills vi kan cykla!

    SvaraRadera
  4. Ja snön var verkligen seg förra året! Vi får kanske en fin sommar också?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!