onsdag 7 mars 2012

Att ha humör...

Efter att jag skrev inlägget imorse pratade jag med en kompis och vi bestämde att vi skulle packa in oss i bilarna och åka ner till Värnamo och bada!

Redan klockan 10 visade alla 3 gossarna sina sämsta sidor och deras humör var verkligen inte att leka med. Och inte mitt heller för den delen... Hua va arga vi var på varandra... Jag hotade med både det ena och det andra innan vi kom iväg.
Men iväg kom vi och vi gjorde först ett stopp på Mc Donald! Lite mat i magen behövs alltid och blodsockret får ju absolut inte skena iväg, nej för då blir det pannkaka av allt...

Om någon råkade vara på Mc Donald i Värnamo vid den tiden idag. Hoppas vi inte förstörde er matro allt för mycket... Kan säga att det var inte någon av våra barn som direkt var tysta;-)
Alfred älskar att gå på offentliga toaletter... Så under vår besök där hann han nog vara på den toaletten så där 5 gånger... Sista gången låste han inne sig och det var en hysterisk lite Alfred som jag fick ut till slut efter lite lirkande...

I badhuset började det så där bra... En jäkla godisatomat stod precis vid kassan.. Öhh vad tror ni mina barn vill ha? Jajemensan GODIS...
Klart de ska få godis som vi då kan ta med oss in och äta på efter en stund! (Jo då lite snäll är jag allt;-)) Men vad händer då? Jo hela fucking kassan hänger sig och det går inte att betala eller ta ut några pengar... Alfred och Fabian ligger på golvet och skriker som små galningar och precis där någonstans så liksom brast det för mej... Jag andades och räknade, men inte fan hjälpte det...
Efter mycket om och men kom vi in i omklädningsrummet. Jag ska låsa mitt skåp. Ja men då går ju självklart inte skåp h*lvetet att låsa.. Vansinnig börjar jag lasta ur alla kläder till ett annat, då min kära älskade vän lugnar mina nerver lite och lirkar och fixar mitt lås;-)
Väl inne i badhuset gick de fin fint och alla var helt plötsligt på strålande humör! *tack gode gud för det*
Så jo då mitt humör har allt fått prövats idag, både en, två och hundra gånger ;-) Jag säger bara, jösses Amalia vilka humör mina älska barn har... Förstår inte alls vart ifrån de har fått det? *blink*blink*
Jag tror minsann att det blir en mycket tidig kväll för dessa herrar... Något trötta är de efter en hel eftermiddag med bad! *LOVLEY*
Imorgon hoppas jag på ett bättre humör från både min och deras sida!;-) Att ha humör är självklart bra. Men man måste oxå kunna tygla det.. Att låta det härja fritt som det vill, ja det är ju inte alltid så bra......

8 kommentarer:

  1. He he he... Räkna funkar ju aldrig. Skrika i en kudde går bättre.... Men lite dumt att göra offentligt kanske! :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med att ha humör. Härom morgonen vägrade William klä på sig så efter 45 minuters tjat, gråt, hotande så satte jag ut honom utan skor på trappan när vi skulle gå. Det tog inte många sekunder innan han tog på sig skorna men mitt humör var förstört för flera timmar. Det är tålamodsprövande med barn ;). Kram!!

    SvaraRadera
  3. Badhuset är perfekt att "rasta av" barnen i - det kör vi stenhårt med :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh herregud.. sånt där händer alltid oss..
    Humör var det ja...
    Det ångar ur öronen i sådana situationer!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. *S*... jag vet jag vet jag vet jag vet jag vet!

    SvaraRadera
  6. Såna dagar är inte roliga, skönt att det blev bra till slut!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det förklarar saken...undrade vad det var för oljud som kom från simhallen!! Jobbar ju i skolan jämte simhallen...nädå, men jag tycker det är så kul när du beskriver hur det kan vara i vissa situationer och man känner igen sig varje gång!!
    Skönt att dagen blev bra till slut iallafall!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Herregud, jag hade fått ett likadant bryt som dig! "Rätt" eller inte... :-O

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!