tisdag 6 mars 2012

Jag blev godkänd!!!

För 3 veckor sedan fick jag en kallelse till företagshälsan! 2 tider var bokade till mej, en tid för provtagning och en tid för läkarbesök!
Provtagningen skedde för 2 veckor sedan. De tog maaasssor av olika blodprover och jag fick göra lite småtest så som hörsel och syn!
Idag var det dax för läkarkontrollen där även EKG gjordes! Aldrig i hela mitt liv har jag varit på en sån grundlig kontroll av min kropp.;-)
Träffade en äldre rökstinkande 120 kg läkare.. *hmm* Ja ja det har ju inte med saken att göra. Men jag tycker ändå att är man läkare och jobbar med "sjuka"  människor så nära varje dag. Ja då varken röker man inte, stinker rök eller väger 120 kg och är på väg att sprängas... Men det är bara vad jag tycker...
Vi tittade igenom mina prover tillsammans och allt såg bra ut! När han slutligen tog mitt blodtryck utbrister han: -Du är ju en sån där naturmänniska! Dina värden är ju helt perfekt och jag jämför dej med människor som lever i naturen och som är en renlevnadsmänniska! Jo jo jag tackar jag;-)
En stor OK stämpel fick jag i min panna och så trippade jag på lätta fötter därifrån och kände mej sååå nöjd!;-)
Guud va härligt att allt såg bra ut, precis så bra som jag oxå mej just nu!;-)

8 kommentarer:

  1. Fick du OK på rumpan också? ;)
    Grattis till goda resultat!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du gick igenom besiktningen utan anmärkningar :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Ingen ombesiktning där inte! ;-) Grattis, måste kännas så skönt!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt härligt!!
    Bara att fortsätta som du gör då alltså :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller helt med, man får ju vara ett föredöme och om man utför hälsoundersökningar kanske se liiiite hälsosam ut! Han stod inte med en hamburgare i ena handen oxå? :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!