fredag 23 mars 2012

Det bubblar ur honom!

Fabian har varit grymt frustrerad de sista veckorna och jag har haft mina misstankar om varför? Och japp jag tror mej veta att jag hade rätt!
Han han har nog varit frustrerad över att han inte kunnat prata, tala om för oss vad det egentligen är han vill! Men nu bara den här veckan har det bubblat ur honom massor av nya ord och han härmas och man ser på honom hur lycklig han blir när man förstår honom!
Den här veckan har det kommit bland annat dessa ord ur hans min: Mojmoj =Mormor, Dojdlas= Douglas, Tack tack= Tack!, Om= Kom, Maj= Farmor Maj
Jo då så inte ska jag behöva oroa mej att han inte kommer att börja prata inte;-) Det kommer, men han har har ju liksom inte behövt prata. Nej har man 2 storebröder som pratar för en så behöver man ju varken prata, förklara eller ens anstränga sig för att försöka;-)

Nu är vårt nästa steg att ta tag i både blöjeriet och tutteriet... Vill inte ens tänka på hur det kommer bli när vi ska sluta med nappen... Hua... Med hans humör så är risken att 3:e världskriget bryter ut här hemma... Men det är smällar man får ta;-)

7 kommentarer:

  1. Ja visst är det väl så, vi mammor känner våra barn! Det ligger alltid något bakom frustation...;-) Kul att han börjat snacka, nu får du inte en tyst sekund hemma.. =) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt. Våran Ayline satt å sjöng "ha leba ha leba ha leba hurra hurra hurra" å det värmer så när man hör hur hon sjunger. :)) har däremot en son på snart ett år som knappt vet vart lampan är. :/

    SvaraRadera
  3. roligaste OCH jobbigaste ålder! men det är så skoj när det bara kommer fler å fler ord ur dom :D

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt när alla nya ord kommer!
    Lukas lär sig fortfarande nya... senaste var nog röv.
    Inget vidare men det får man på köpet med äldre syskon.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ta inte det här som någon förmaning..! Alla ska vi göra som vi själva vill.
    Jag var på föreläsning m 2st kända barnpsykoterapeuter som menade att den där fighten m nappen är helt onödig. När de är så pass små. -Citerar- "Låt de ha något å sutta på. Vi vuxna ska ju ständigt ha ngt i munnen, tuggummi, halstablett o.dyl..! Och det är ju inte så att nappen kommer hänga kvar i skolan ;) De släpper den när de är redo". Jag tyckte det var avdramatiserande och tydligt på hur man kan undvika fighter som inte behöver finnas ;)
    Å som sagt du tar till dig vad du vill och inte!
    Jag gillar iaf när man får olika vinklingar på saker å ting som man själv kan sålla emellan. Så jag lämnar dessa rader med kärlek och inget annat!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Allt kommer när de är redo, Judit har ju pratat typ drygt ett år, däremot vägrar hon göra nåt på toan och älskar tutten (fast den får hon inte ha den överallt) och vi bråkar inte med henne. Tids nog är hon nog mogen att sluta med både blöja och tutte.
    kram j.

    SvaraRadera
  7. Samma här med Bubban, fler och fler ord kommer hela tiden :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!