onsdag 7 mars 2012

Fryslort eller svettapa?

Har alltid varit en svettapa och värmen har liksom alltid osat omkring mej... Minsta lilla ansträningen så har svetten pressats fram genom pannan och man har känt sig så där lagomt fräsch...:/
Men nu de sista veckorna har jag gått och blivit en riktig liten fryslort... Jag fryser ända in till själen och går helst omkring med stora tjocka tröjor på mej och bäddar gärna ner mej under en filt i vårt väääldigt varma TV rum... (Som nu ikväll när jag legat brevid en varm och skön Alfred, som osar värme;-))

Konstigt hur det kan ha blivit så? Kan det ha med att jag har gått ner i vikt? Eller blir det så när man blir "äldre"?;-)

Jag har alltid hatat att alltid varit den där varma människan som liksom har fått slänga av mej alla kläderna, då när alla andra suttit med massa kläder på sig och nästan klagat på hur kallt de tycker att de är och hur mycket de fryser...
Men nu vette tusan vad jag egentligen tycker? Är det bättre att vara en fryslort eller en svettapa? Jag vill ju vara normal ju... Men å andra sidan... Jag kan ju kanske inte vara normal där när jag liksom inte är det annars;-) *fniss*

Vad är ni? Fryslort eller svettapa? Eller ni kanske är rent av normala? Ja några kanske är det med;-)?!

9 kommentarer:

  1. Jag är en fryslort utomhus och en svettapa inomhus typ... Nä närmare en fryslort tror jag. Men en svettapa var jag när jag ammade barnen, huvva!!

    SvaraRadera
  2. Svettapa när jag tränar och fryslort annars.

    SvaraRadera
  3. Hehe, det är nog bra att vara lite mittimellan =)

    SvaraRadera
  4. Viktnedgång brukar göra en till en fryslort.
    kramen

    SvaraRadera
  5. Jag är nog bara fryslort... Därför äääälskar jag solen!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag är fryslort...
    ...gillar inte att hamna i skuggan på sommaren äns.
    Tränar jämt o ständigt för att få upp lite värme iaf.
    Men du..Ta på en snygg kofta och behåll vikten! ;)

    SvaraRadera
  7. Kan nog vara för att du har gått ner i vikt.
    Hoppas att ni får en skön dag idag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. jo jag tror det är för att du gått ner, för det var samma för mig. NU är jag en fryslort!

    SvaraRadera
  9. Jag är helt klart en fryslort, särskilt när jag tappar i vikt... då fryser jag i strålande solsken på sommaren! Just nu, när underarmen inte "andas" har jag hittat en ny kombination... kallsvettig fryslort... inte alls skönt!

    På med en extra tröja och gosa mycket med barnen!! =)
    kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!