söndag 18 mars 2012

Mission Completed!

Jag är sååå glad och sitter med det största flinet man kan skåda! Dessutom är jag så grymt nöjd med mej själv!
Idag har jag fixat min utmaning som jag hade hela mars månad på mej att göra! Jag hade ju 6 km som min utmaning denna månaden, men jag sprang 800 meter till och fick ihop 6,8 km på 41 minuter!!!!
Jag fattar knappt det själv och när jag sprungit min runda idag som gick sååå bra, kom det massor av glädjetårar i mina ögon! Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin har sprungit så här "långt" i mitt vuxna liv, aldrig!
Förra våren hade jag fullt sjå med att ta mej runt 2,5 kilometern utan att nästan dö på kuppen. Och nu springer jag nästan 3 gånger så långt!
Så ja viss får jag vara nöjd med mej själv!?;-)
Nu måste jag köra en utmaning till! Japp de måste jag så att jag peppas! (Och ja kanske anmäla mej till ett lopp?)
Min kära duktiga svägerska är en otroligt duktig löpare och som har avverkat massor av göteborgsvarv under åren.... Hon tycker att nästa gång vi är i stugan ihop, springa den 9 kilometer långa slingan som går utanför huset... Öhh, ja bara det att nästa gång vi ska ner till stugan blir redan till påsken... Hmmm, ja där får jag en utmaning att bita i rejält;-)
Så ja min nästa utmaning är att kunna springa 9 km! Om det nu blir till påsk eller ej, det vet man inte;-) Förmodligen kommer jag inte att lyckas på så kort tid, men till sommaren kanske?
Och för att fira att jag varit så duktig blev det en kolhydratsbomb rakt in i kroppen! En stor fet pizza tuggades ner och den satt som en smäck! Minns faktiskt inte när jag åt pizza sist? Någongång i höstas tror jag?
Nu ska jag faktiskt unna mej massssor några av chokladbitar oxå! Japp för idag kör vi all- in om man säger så;-)
Imorgon är det åter strikt diet som gäller och nästa godisbit som kommer in i min mun igen blir på påsk!;-)
Och förresten... Måste verkligen investera i ett par nya löpardojjor... Dom jag har nu har liksom gjort sitt och visar det genom att ge mej ont i knäna:-( *blääää*

18 kommentarer:

  1. Duktig du är, bra jobbat!!! Åk till löplabbet o prova ut nya skor, de är kanonbra där! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig, Karro!
    Och definitivt värd ett par nya fancy-spancy skor.
    <3
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Är du sugen kanske vi kan köra ett lopp ihop nästa vår? :-))

    SvaraRadera
  4. 9 km till påsk, peace of cake för dig med din järnvilja!
    Och du gör helt rätt i att unna dig ibland, annars blir det för trist.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Va skoj att löpning gick så bra. Jag är anmäld till Vårruset i maj, så jag hoppas att all min spinning ska ge resultat.

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!!!
    Fan vad glad jag blir för din skull!
    Du inspirerar vet du!

    Jag tror (är övertygad om) att jag är det hopplösa exemplaret som ALDRIG kommer kunna springa längre än 250 m! Och om det skulle ske - aldrig någonsin kunna springa med glädje eller åtminstone en skön känsla!
    Jag skulle göra mycket för att komma dit där du är nu!

    KRAMAR och heja!

    SvaraRadera
  7. Du är så jäkla duktig =) Klart du klarar 9 km till påsk =) Hejaheja!!

    Sv: Vart bor du? hade varit skoj om du ville hänga på någon gång =)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jag tror du klarar 9 till påsk.
    Lätt!

    SvaraRadera
  9. Bra gjort! Anmäl dig till vårruset i jönköping som är i maj, jag är med varje år och om man är 6 stycken så får man picknick=) Det är 5 km bara så det är ju lätt som en plätt nu:P sen finns ju blodomloppet i jönköping i augusti som man kan springa både 5 eller 10 km! =) Jag tror du klarar 9 km, jag sprang 7 km för första gången, och idag blev det 8, så när man väl fått konditionen så kan man nog avancera snabbare!

    SvaraRadera
  10. Bra jobbat Karro. Du är helt grym :) Det där med att ha en tydlig målsättning är verkligen a och o. Något att sträva efter. Och känslan när man når ett mål är helt outstandning. Häng med på Tjejmilen i september vetja :)

    kram!

    SvaraRadera
  11. Men skämtar du med mig??!! 6,8 km !!! Nej fyyy nu blir jag grön av avund!!!

    SvaraRadera
  12. Hm...skämtar du med mig! Hoppas du inte blir arg, men det där är inga löpar skor. Gå genast in på någon form av löplabb och få hjälp med rätt sko, ja, det blir dyrt minst 1300:- men det kostar en veckas sjukskrivning också när din minisk går åt fanders!
    Mvh Oumberlige Doktor Olofsson med ett flertal Marathonlopp och knäna i behåll, okej då, en och annan minisk har ju gått åt fanders i allafall, men skor har utvecklats rejält sen jag började löpaträna för över 30 år sedan!
    Kram som sagt ifrån Peter och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  13. Blir så jäkla impadd av dig :)) så duktig,klart du klarar 9 ;))
    Massor med kramar / Katarina L

    SvaraRadera
  14. Klart att du ska ha nya skor!!! Jag har glömt visa mina nya snygga... Men de kommer i ett inlägg snart...:-)
    Bra gjort idag!!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  15. Äh lägg av va duktig du eeee!!!!

    SvaraRadera
  16. men aaaaaaltsså då himla bra! suveränt! :D

    SvaraRadera
  17. Gryyymt! Gud vad motiverande du är! Har aldrig sprungit mer än 5 km, men när hostan är över ska jag bannemej också ut och springa ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!