torsdag 8 mars 2012

Bakslag...

Imorse när jag åkte på gymmet trodde jag inte mina ögon... Jag fick lov att gnugga sömnen ur ögonen både en och två gånger... Det har snöat ute och det är alldeles vitt ute på vår mark.. De snöar fortfarande och det ser inte ut att vilja sluta heller...
Men det var bara att plocka fram vinterstövlarna igen och ta på sig den tjockaste jackan och se glad ut... *suck* Nu kan faktiskt snön kvitta tycker jag....
Men barnen blev iallafall lyckliga! De jublade när de fick syn på snön och aldrig har de varit så snabba med att få på sig kläderna;-)
Men man kunde nästan gissat att det skulle bli ett sånt här bakslag... Våren kan ju inte komma så tidigt? Eller kan och kan, men då blir det oftast bakslag av det...
Kan bara varna alla som ska ut och köra på vägarna... Det är glashal och det är som att köra i snor... Hela bilen bara gled iväg för mej, trots att jag körde i snigelfart...:-(

10 kommentarer:

  1. Så himla bläigt.

    Vad använder du för photoprogram?

    SvaraRadera
  2. Blä!!
    Ha en bra dag iallafall ❤
    Kram

    SvaraRadera
  3. jag har minsann läst att ni fått snö söderöver! här komemr den ligga kvar ett halvår till. Känns det som haha

    SvaraRadera
  4. Bättre att få snön nu än i Maj eller i sommar .. Ni får tänka så.. Vill oxå ha vår men Bättre nu än sedan så vi kan få en fin Maj o sommar väder.

    Antar att ni kanske inte har så halt under snö som de är i Dalarna o på andra stället, Var försiktiga .....

    Ha de bra...

    SvaraRadera
  5. Deprimerande är bara förnamnet. Men det är bra att barnen blir glada iaf. :)
    Usch så halt?! Var försiktig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hmm... egentligen var väl inte snön så oväntad - det är ju bara mars, men va tusan, vår känns mycket härligare så jag hoppas de har rätt när de säger att det ska bli 10 grader och sol i helgen !
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo du! Här är vi på väg till Ullared. Lämnade ett vårigt Stockholm och möts av dehär!???!

    SvaraRadera
  8. Vaknade också till detta. Skit, är less på snö nu. Våren kom och vände känns det som, men förhoppningsvis är det snart ett minne blott.
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vi fick snö här nere i Lund också, vi som har tagit fram cyklarna och allt, tänkte ju att vi skulle cykla lite mer.
    Men den verkar smälta bort rätt snabbt här, så vi fick inte så mycket.

    SvaraRadera
  10. Det är bara tillfälligt. Det ska bli sol och +10-15 grader nu i helgen och veckan efter! :-D

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!