tisdag 6 mars 2012

Morgonträning och gråt...

Jag måste bara rekommendera morgonträning! Det är fasen bland det bästa jag har kommit på att jag ska göra;-)
När klockan ringer vid 06:00 så tror jag att jag vill dö en liten stund. Men det är bara att bita ihop hoppa i kläderna och 10 minuter efter uppstigningen så är jag på gymmet och kämpar!
Idag blev det 3,6 km löpning på bandet och biceps och tricepsträning!
När klockan är 7:20 kliver jag åter igen innanför dörren här hemma och då har min käre sambo fixat fram frullen och barnen är uppe!
Nu är jag piggare än piggast och är på väg ut med mina fina vänner och ska gå en liten promenix och sedan blir det öppna förskolan för hela slanten!
Alltså om jag orkar gå upp för att träna klockan 6 på morgonen, så lovar jag att vilken annan människa i världen oxå orkar det! Ja för jag är nämligen världens tröttaste morgonmänniska;-)

Gårdagens gråt på dagis blev ju inte bättre idag heller...
Vi har peppat honom både idag och igår om att idag så gäller förskolan... Han protesterade direkt imorse, men vi kom iväg.. Väl där bröt han fullständigt ihop och han fick mitt hjärta att gråta...
Han har en vilja av stål och sätter han sin vilja till så går det inte att ändra på honom. Han hade bestämt sig för att inte gå dit idag och så var det bara...
Men jag har oxå en vilja och jag valde att lämna honom där trots tårar...
Ja jag vet inte om jag gör rätt eller inte. Men jag vet att förskolan ändå är det bästa för min lilla 4-åring!;-) Han behöver få leka loss med sina jämngamla kompisar och inte bara vara med mej!

7 kommentarer:

  1. Herre gud så duktig du är så där i ottan!
    Ja jag tror det är nån typ av fas, Min stora hade oxå så nån period. Ville inte va på dagis, o grinade vid grinden... :( Men det brukar ju gå fort över hur jobbigt det än är...

    Duktiga du!

    SvaraRadera
  2. Tror du gör helt rätt. Blir nog inte bättre om man velar. Det förvirrar ju bara barnen. Morgon träning är riktigt skönt. Man mår så bra hela dagen! Men det svåra är ju som sagt att masa sig till gymet ;)

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken energi du har!

    Han leker säkert och har jättekul i skrivande stund. Det är jobbigt att lämna dem när de är ledsna. Men det brukar gå över fort.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Nickar instämmande..
    ...morgonträning är GULD!
    ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. heja dig vad du är duktig!

    SvaraRadera
  6. Gillar oxå morgonträning men med en man som börjar vid sex och jag själv vid sju så blir det liksom inte mycket tid över på morgonen!!
    Läckra magbilder förresten... min mage framåt är rätt OK men har stora valkar på sidorna och tjocka lår.... så alla har vi nån (eller fler) kroppsdel vi inte gillar.
    ´kram j.

    SvaraRadera
  7. Hurtbulle:) vilken energi och jävlar anamma du har. Tänk om jag bara hade 1/10 av de. Får väl skylla på graviditeten och börja efter att bebisen har tittat ut;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!