lördag 10 mars 2012

4+ grader, fågelkvitter och ljus!


Friska vindar blåser utanför mitt fönster och pippifåglarna sjunger så fint. Det är så ljust och fint och termometern visar redan på 4+ plusgrader!
Det var verkligen sååå skönt att slippa skrapa rutan imorse och slippa den där mössan och vantarna!
Det är nästan så att jag inte vill gå och lägga mej trots att jag varit uppe i ett dygn... Nej man blir liksom en liten piggelin av detta ljus och tycker nästan det är synd att sova bort det...:-)
Självklart ska jag sova en stund, annars är risken rätt stor att jag kolapsar som en blöt trött liten fläck;-)
Ni får ursäkta mitt hemska humör som jag visat här i mina inlägg de sista dagarna... Hua, jag tror minsann att jag lider av PMS och kan liksom inte kontrollera mej själv och mitt humör:/ Nu känns det dock mycket bättre och jag lovar att jag inte ska bjussa på några bittra inlägg idag;-)
Men livet är ju inte alltid en dans på rosor... Eller? Nej inte här i vår familj i allafall...;-) Just denna veckan känns det som det varit en dans på jäkligt sticksiga taggar...
Men nu är det snart ny vecka och nya tag som gäller och som sagt, jag ska skärpa till mej med både humör och tråkiga bittra inlägg;-)
Natti natt på er eller  kanske god morgon för er del!;-)

6 kommentarer:

  1. Det dofter verkligen vår ute nu. Hörde precis vildgässen som flög över gården nu. Så skönt!

    SvaraRadera
  2. äh, lite pms drabbar oss alla då och då ;)
    sov gott!

    SvaraRadera
  3. Ja tänk så lite det krävs för att man ska känna sig lycklig :-) Jag tycker inte du ska ändra något i dina inlägg - du är så underbart naturlig och du skriver ju om LIVET! Kram

    SvaraRadera
  4. Självklart går livet upp och ner. Sov gott och hoppas att du hinner njuta av våren när du vaknar.

    SvaraRadera
  5. Hoppas du sover gott och vaknar till fint väder:)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det är din blogg så vill du skriva av dig ang bitterheten så gör du det!
    Det brukar kännas skönt att få det ur sig :-)

    Kramar i massor

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!