tisdag 22 mars 2011

Träningslinne för en tjockis...

Jag är på jakt efter ett träningslinne. För tillfället tränar jag i fula sunkiga t-shirts som är så där hängiga och urtvättade... Jag var och kollade runt idag om jag skulle hitta ett men NEJ.... De är bara för mej att inse att tjockisar som mej inte ska ha ett linne på sig när man tränar... Ok jag kanske är en aning petig när jag kommer till hur ett träningslinne ska se ut och sitta på. Men grejen är den att de flesta linnen är gjorda för en lång och smal kropp. De flesta linnen ser ut som boxarlinne och har ett kors i ryggen, vilket inte alls funkar för mej som kör med alla mina 3 sport bhar... Hur galet skulle inte de se ut?;-) Sen är de så smala och dessutom korta i modellen så hoppar jag upp och ner så har linnet rullat upp så där gött och satt sig under brösten, samtidigt som jag ser ut som en uppstoppad korv och visar den feta magen...;-)
Men de svarta linnet under ser det ut som om jag skulle trivas bra i, får ta upp jakten på det. Annars är det bara för mej att inse att jag inte kommer att hitta något träningslinne och se så där sunkig ut resten av mitt liv på träningen. Men jag väljer hellre det än ser ut som en uppstoppad korv;-)
Förresten är de mer praktiskt att ha på sig en t-shirt när man tränar för då slipper man bry sig om man har rakat sig under armarna eller inte;-) *fniss*

6 kommentarer:

  1. Det kan ibland vara jättesvårt att hitta bra träninglinnen. Tycker inte om när det sitter för mycket åt heller.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Varför har du så många bh:ar??

    SvaraRadera
  3. Jag kor med T-shirt jag med... Funkar utmarkt... Spenderar hellre pengar pa "riktiga" klader... :0)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Linda:
    Jag kör med 3 sportisar för att hålla mina stora bröst på någorlunda plats;-) Så att de inte ska hoppa ner till backen o upp o förstöra min rygg;-)Så är det...
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Har flera stycken av det linnen som du gillade rekommenderas varmt finns på Stadium.se det har även supersköna byxor i alla olika former..jag har använt linnet till all träning spinning yoga pump och det sitter verkligen på plats!!! ;) Sanna

    SvaraRadera
  6. Hm okej, tack men då vet jag! Får man fråga vilken storlek du har..
    Jag har ingen bra sportbh utan kör oftast med mina egna vanliga bh:ar, men nu när jag spinnade sist så jävlar vad de hoppade..

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!