tisdag 24 augusti 2010

Vilken morgon....

Gick upp innan klockan ringde imorse för att vara säker på att INTE komma försent till dagis. Allt gick enligt planerna till Douglas inte kunde slita sig från tvn. Han tog ungefär 20 minuter på sig för att klä sig, frukosten gick långsamt och mitt i allt fick han lov att bajsa och det tog tid det kan jag lova....
Väl ute i hallen var det dax för på klädning, ännu var mitt humör på topp. Alfred skötte sig hela tiden inget bråk och skrik.
Men på bara en bråkdels sekund så var allt upp och nervänt. Alfreds gympadojjor var som bortblåst, Douglas skor var för trånga och inga skor passade honom just då och det var där jag började svettas och jag kände hur irriterad jag blev... UT...2 i vagnen och en på cykeln och iväg, då kommer det en störtskur, in igen på med regnkläder och regnskydd. Douglas började åter krångla, kunde inte cykla för då blev hans "syren" på cykeln blöt... Halv springandes till dagis kom vi in 10 minuter försent, svetten lackade och mitt humör var nere vid tårna och vände. Väl inne började Alfred störtgråta och vägrade släppa taget om min hals, svetten droppade då från nästippen med Fabian i famnen och full mundering kläder... När jag gick därifrån grät han fortfarande och mamma hjärtat blödde. Dax att lämna Douglas... På väg mot dörren märker jag att han lite smått grinar, vi klär av oss och jag slänger av mej jackan. Nu har svetten spridit sig över hela kroppen och jag dryper av svett. Douglas vill heller inte släppa taget om mej och gråter hejdlöst, återigen blöder mitt mamma hjärta. Gör jag fel som lämnar mina barn på dagis? De behöver verkligen detta och jag med. Fabian och jag behöver lite tid för oss själva, men tanken dyker ju upp och man tycker att man är väldens sämsta mamma...

Förmodligen slutade de att gråta så fort jag stängde dörren om mej. Såå pass att de gjorde så att jag har haft dåligt sammvete hela dagen... Ska snart hämta dom igen och då kommer de förmodligen börja gråta för att de INTE vill följa med. Och åter börjar gnället om att det vill stanna lite till och leka och äta mellis. Aldrig är de då riktigt bra;-)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!