tisdag 17 augusti 2010

Hösten?!

Med blandade känslor ser jag ut och tittar på alla löv som blåser omkring ute. Tror bestämt att hösten har bestämt sig för att komma, redan.... Jag är inte riktigt beredd på att den ska komma nu. Jag tycker verkligen om hösten när man får krypa in och tända en massa ljus. Sätta på sig en tjock tröja eller jacka och gå en härligt lång promenad och sparka i alla löv som ligger på backen. Kylan som biter tag i kinderna så att de får en rosa nyans. Men kanske inte redan. Det är bara mitten av augusti och det ska vara sommar ännu. Kommer hösten redan är det risk att det blir en låååång mörk höst... Vad tycker ni om hösten? Bra eller dåligt?
Många får ju höst depressioner pga av mörkret och att allt blir så grått och tråkigt. Men jag är snarare tvärt imot, våren kan få mej att må lite dåligt pga av alla måsten. Allt ska vara tipp topp i trädgården, man ska vara smal och pigg och glad. Och massor av andra saker... Tycker kort och gott om alla 4 årstiderna, med undantag att jag älskar sommaren och gillar de andra 3;-)!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!