fredag 13 augusti 2010

Svampjakt!!

Igår skulle jag städa... Ja jag var iallafall så duktig och började städa toaletten. Resultatet blev skitbra och det fylldes en hel ica kasse med skit. Ja inte bokstavligen skit från toan, utan tomma flaskor, halvslattar av illa luktande lotion, ja ni vet.... Städ insperationen försvann som vanligt när jag drar igång mina "stora städ projekt". Så istället för städ packade jag in mej, ungarna, deras ene kusin Elvis och mammsen i bilen och styrde nosen mot skogen! Vi skulle bege oss ut på jakt efter kantareller, blåbär och hallon. Så fort vi klev ur bilen fick Alfred ett getingstick i handen. Han skrek så där en halvtimme, så vi behövde inte vara rädda för att någon älg skulle komma nära iallafall;-) Vi spanade och spanade efter skogens guld, till slut fann vi massor, trodde vi. Plockat blev det väl ca 2 dl;-) Några dl blåbär fick följa med hem som imorgon ska bli en god kaka! Hallonen åkte direkt ner i allas våra magar, helt ljuvliga i smaken!!! Min käre mor hade packat fika med nybakade blåbärskakor, de åkte ner både en och två....! Vi avslutade dagen med bad vid en sjö mitt i skogen! Så här kommer det lite bilder från EN DAG I SKOGEN!!!



Och självklart var Alfred naken, till och med i skogen;-) Här badandes i en vattenpöl....

4 kommentarer:

  1. Vi hade det mysigt och jag hoppas att barnen kommer ihåg vår utflykt. Puss/mamsen

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig utflykt!
    De är allt bra de här mammorna vi har! ♥

    SvaraRadera
  3. Hej gumman!
    Tack för dina ord.. ja de har vart lite mkt, men skönt att det är över - för denna gång! De kan ju återkomma, men det får vi hoppas att vi slipper!
    Vilken härlig utflykt, ni ser ut att ha haft det mys och det är väl hundra ggr roligare än att städa :)
    Stor Kram!!

    SvaraRadera
  4. haha aldfred är så söt och rolig. :) mysig dag ni verkar ha haft. sånna bilder gör att jag ser fram emot när nemo blir äldre och man kan hitta på sånna saker. :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!