söndag 22 augusti 2010

GI-knäcke!!!

Häromdagen fick jag ett recept av min fina svägerska Johanna på GI-knäcke. Det kan ju behövas nu i tiderna när jag ska "banta" eller det låter bättre gå ner i vikt... Kan ju säga att det var supergott och busenkelt att göra!! Perfekt om man är som jag lite små sugen då och då och gärna vill ha något att tugga på!!! Man kan oxå lägga på nått smaskigt pålägg eller "röra", men då kanske de nyttiga delen försvinner...;-)
GI-KNÄCKE!
2 dl majsmjöl
½ dl linfrö
½ dl sesamfrön
3/4 dl solsros frön
1/4 dl pumpa kärnor
Blanda ihop alla torra ingredienser.
Häll i:
½ dl olivolja
2½ dl kokande vatten
Bred ut smeten till ett tunt täcke på ett bakplåtspapper på en plåt.
Strö över flingsalt och in i ugnen i 150 grader i 1 timme!
Bryt sedan i så stora bitar som du vill ha!!
LYCKA TILL!!!!

2 kommentarer:

  1. Ja happ, skrivit av ingredienserna. Så imorrn denna tid tar jag en sådan bit istället för det jag smaskar nu...
    Tack för det!=) Fortsätter vi så här har vi snart gått ner våra kilo...(om de nu vore så enkelt;-))

    SvaraRadera
  2. Intressant! Det här måste jag nog testa!

    Men hur smakade det? var det gott?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!