söndag 15 augusti 2010

Tänker inte vara tyst längre....

När vi flyttade in i huset för 2 år sedan köpte vi dessa stolar. SKITSNYGGA tyckte vi och tycker det fortfarande! När det gått så där ett halvår började alla 8 stolarna bli lite rangliga. Vi skruvade till dem lite här och där, men utan att resultaten blev till det bättre.... Stolarna blev ännu sämre för varje dag som gick och vi har pratat om att köpa nya stolar. Så på ett kalas förra året satt min ny opererade svärmor (höftopererad) på en av stolarna en hel kväll. När hon sedan åkte hem satte jag mej och PANG låg jag på golvet. Tack gode gud att det inte hände när hon satt på den.... Så var den andra olyckan framme igår. Vi satt vid bordet och jag hade Fabian i knäet som låg och halvsov. PANG så ramlade vi på golvet. Denna gången hade vi oxå tur, en liten reva på min arm. Vågar inte ens tänka på hur det egentligen hade kunna hänt med Fabian.... Så nu måste vi köpa nya stolar. MEN varför alltid vara en snäll liten svensk och alltid vara tyst och inte klaga på nått??? Efter lunch åker vi upp till stan och går och klagar. För jag tänker inte vara tyst längre, för nu tänker jag klaga..... 6 av 8 stolar är helt trasiga och resterande går knappt att sitta på. Så idag är det bara att hålla tummarna på att vi träffar en mycket bra försäljare som lätt och smidigt kan kanske ge oss nya stolar. För kökstolar ska väl hålla mer än 2 år? Okej att det var jag tjockisen som suttit på dem varje gång de gått sönder, men ändå det ska väl hålla för panner under 100 kilo?
TRASIG STOL........:-(

1 kommentar:

  1. Vi har de där stolarna fast vita och inte i skin(?) som era ser ut att vara.
    De är också skit dåliga! Köpte dem för 3 år sedan och har längtat efter nya i alla fall i ett år. De är så rangliga och skramliga! Blä... Våra har i alla fall inte rasat ihop när någon suttit på (ÄN!)men lutar man sig för hårt bakåt så skulle man säkert göra det. Bra att du gick in och klagade! Man ska alltid berätta när man inte är nöjd som kund!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!