måndag 16 augusti 2010

Min dag....

Bilden får tala för sig själv... Men det är precis så jag känner mej nu, helt slut i både kroppen och huvudet... Dagen har ändå gått relativt bra, trots sömnbristen... Den ända som fick en känga av mej idag var en tant på affären. Mamma kom hit så då passade jag på att åka och handla mat, det går liksom lite fortare när man åker själv än när man har med sig alla 3 barnen;-) Kom på i all hast att garaget var fyllt med pantflaskor, kort och gott tog jag med mej dem och skulle panta alla 136 flaskorna.... Då började det strula flera gånger, så kom det en tant och ställde sig bakom mej som oxå skulle panta. För varje strul så pustade hon och tyckte det var så jobbigt, det var precis som om det var mitt fel att det strulade. Matade på med flaskor när det sedan stod : VAR GOD VÄNTA. Då la hon sig i och hon verkade ha hemskt bråttom den stackars pensioneren med sina 5 flaskor. Så då kom den hemska Karolin fram och sa : Har du så bråttom och tror du att det är mitt fel att det strular, så varsegod och gå före mej då.... Hon muttrade nått och jag tillbaka.... Så hon fick ut för min sömnbrist idag, hade jag sovit ordentligt så hade jag nog varit vänligare mot henne;-)

Fabian har sovit nästan hela dagen, inte alls sig lik. Kände att han var lite varm, bara 38 grader men ändå... Läkarna säger att det inte är någon feber på barn under 1 år, men på mina barn är det de. För i vanliga fall ligger han på 37 grader och jag känner ändå mina barn bäst! Visst är det så att man kan få lite feber av tänderna? Sånt borde jag väl veta som har upplevt detta med växande tänder på 2 andra barn;-)

1 kommentar:

  1. Vad jag känner igen mig i det du berättar om din tripp till affären,,,,tänk vad sömnen gör mycket för humöret. Mysig & härlig blogg du har,,kul med människor som bjuder på sig själva & inte behöver vara så perfekta hela tiden. Vilka fina barn du har,,,snygg sambo oxå,,ha ha ha (lik min!)
    Hälsar Annette i Hjo

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!