tisdag 8 februari 2011

Vårt favvorum!

Fick äntligen tummen ur och beställde Alfred och Fabians ½ års kort och äntligen är nya fina ramar inköpta. Vi visste inte till en början vart vi skulle hänga de stora tavlorna (50x70). Men självklart ska ju våra guldklimpar hänga där vi spenderar vår tid mäst, nämligen i vårt favvorum! Dessa fåtöljer sitter vi jämt i, vardag som fest.... Rummet är perfekt anslutet till köket, och lagar någon mat där så kan man samtidigt prata med sina gäster!!

Vi är lite oense jag och Jonas om att ha en tv även där. Jag har helt satt stopp för det och tycker att detta rummet ska vara vårt sällskapsrum och inget tv rum. För hänger vi upp en tv där så vet jag att den kommer att gå hela tiden och vart hamnar då allas ögon, jo på tv:n och inte på varandra;-)

Är sugen på att hitta 2 till fotöljliknande grejer som är lite nättare, eller kanske någon slags pall/puff? Man är ju oftast mer än 4 stycken när man sitter där och då blir det ju lite synd om den som måste sitta på en obekväm stol (läs jag...;-))

9 kommentarer:

  1. Jag håller på dig K, ingen TV i favvorummet. Vi har också ett sånt rum utan Tv och det är så underbart att slippa den. För visst, är det en tv i rummet så kommer den garanterat vara på ständigt.
    Karin

    SvaraRadera
  2. Wow va jag gillade det rummet! Skulle vara kul att se fler bilder på ert fina hem *läs ex. köket och tv-rum*
    Kram

    SvaraRadera
  3. Super fina kort! Och skit snygga gardiner!!

    SvaraRadera
  4. oh, superfina kort på superfina pojkar =) De måste brås på sin mamma =) kram

    SvaraRadera
  5. Härliga kort...du kan det där med inredning :)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga kort på barnen och vad fint ni har det hemma :-)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. jättesnyggt! håller med, skippa tv:n :)

    SvaraRadera
  8. Så snyggt som ni har det förstår jag att du inte vill ha dit någon tv :o).

    Som den realist jag är tror jag ändå att detkommer en så småningom... När barnen börjar regera för mkt vid den andra :o).

    Här hade vi bara tv uppe innan, men nu är det även en nere och det är faktiskt ganska skönt.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jättefint!!
    Älskar dina gardiner!!
    Var har du köpt dom?

    Ha en bra dag
    Kram från mig

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!