lördag 5 februari 2011

6 år...

Samma dag som jag och Douglas kom hem från BB för snart 6 år sedan, kom vår förredetta granne in med en helt underbar orkide! Denna orkide har blommat konstant i 6 år, nej jag ljuger inte. Den har inte varit utan sina blommor en endaste gång och jag tycker de är helt fantastiskt!! Fatta 6 hela år!!!
Den har orkat med både flyttar hit och flyttar dit och den fortsätter bara blomma!
Nu står den på vår övervåning och blommar så fin! Jag hoppas att den fortsätter i samma spår och blommar mins 6 år till;-)!


(Till er med icke gröna fingrar: SKAFFA ORKIDÉER, finns inga tacksammare blommor!)

4 kommentarer:

  1. Den är verkligen jättevacker.
    Orkiderer är några av mina absolut favoritblommor.

    Ha en mysig lördag
    Kram

    SvaraRadera
  2. icke gröna fingrar nånstans :)5 februari 2011 kl. 13:48

    men om man lyckas ta dö på orkidèer,..då satsar man på plastblommor,..tro mig ;)

    SvaraRadera
  3. Sofia sa...
    Å jag som bara ääääälskar orkidéer, men de lever bara inte hos mig, så säg inte att de är tacksamma, för det är de INTE (hos mig iaf..) hihi
    Kan du inte komma hit och ge mig lite tips å råd...
    Kramiz vännen!!

    SvaraRadera
  4. orkidéer funkar inte hos mig, de blommar ett tag och sen tappar de blommorna som aldrig kommer igen. nej pelargoner ska det va om det ska va nåt lättskött!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!