måndag 7 februari 2011

Äntligen ett svar!

En STOR sten har fallit från mitt hjärta och jag kan dra en lättnad suck! Allt detta turbulenta som har varit i ett par dagarna har tagit på allas våra krafter... Allt detta har gällt min älskade lilla mamma. Hon har varit sjuk i en vecka med hög feber och magont. I går åkte hon in och hade massor av bakterier i blodet och på skiktröntgen hittades något i magen. De har inte vetat alls vad det har varit och hon har skickats lite hit och dit. Men nu ikväll ringde hon och hade iallafall fått provsvaren och de visade iallafall på att det inte var det som vi befarat, cancer... Nej det verkar som om det "bara" är en cysta som växt sig så stor kring äggstockarna och därav strypt tillförsen... Hmm jag är inte så duktig på just detta, men nått sån var de visst....
Jag hoppas på att kunna och dit och hälsa på henne imorgon och bara krama om henne!!! Hon kommer förmodligen att opereras redan på torsdag!

Tuuuusen tack alla underbara fina människor som har brytt sig, ni är underbara!! Ni glädjer mej så mycket och jag blir alldeles varm i hjärtat av era fina kommentarer!
Vår fina vän Lasse var här ikväll och gav mej en superfin bukett med tulpaner!!
Ikväll ska jag lägga mej tidigt och sova gott. Inatt var de ingen rolig natt, låg och funderade i massor och Fabian krånglade. Så framåt 04 tiden somnade jag för att sedan gå upp innan 08 imorse, behöver jag säga att jag varit trött idag;-)?!

23 kommentarer:

  1. Åh va skönt att höra... <3
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra!!!!!! Puss på dig vännen.

    SvaraRadera
  3. Å, vad skönt att höra <3 Tänker på er <3 Kram/E

    SvaraRadera
  4. Underbart. Allt annat kan kvitta nu!
    KRAM till dig och din mamma
    Sov gott inatt

    SvaraRadera
  5. Känner riktigt stenen som släppt från dina axlar!

    SvaraRadera
  6. Så skönt att höra:)
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  7. usch vad hemskt, jag förstår att du varit livrädd. mamma är ju mamma hur gammal man än blir och hon ska finnas där forever!!!!!!! skönt att det inte var cancer! min moster har nyss fått bröstcancer och det är skit.

    SvaraRadera
  8. Men jisses! Förstår att du varit orolig!!

    Men vilken tur i oturen. Nu när de funnit bekymret hoppas jag att hon kommer att må bättre snart!!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tack gode gud att det löste sig... Fy fasen va dåligt du måste mått..

    Stora kramen

    SvaraRadera
  10. Ja herregud, svårt att veta vad man ska säga??
    Det går inte att föreställa sig vad ni gått igenom.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Usch! Då förstår jag att du varit orolig Karolin. Jag hoppas hon krya på sig fort.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Skönt att höra att det "bara" var en cysta :)
    Stor kram till er!

    SvaraRadera
  13. Fy va jobbigt att behöva gå igenom något sådant. Skönt att höra att det inte var det ni befarat. Hoppas hon kryar på sig snabbt.
    Kramkram

    SvaraRadera
  14. Åh, Lainen...!♥ Ge henne en STOR KRAM från mig också!!!
    Förstår att du varit orolig! Våra älskade mamms...
    Massa kramar till er och sov så gott nu inatt! ♥

    SvaraRadera
  15. Vad skönt att ni fått veta vad det är och att det inte var det du befarade! Hoppas att din mamma snart mår bättre!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  16. Fy vad hemskt, det har jag missat. Förstår att det känns riktigt skönt att det inte var någon fara!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Oj vilket skönt besked för er. Nu hjälps vi åt att hålla tummarna för att din mamma kryar på sig. Kram

    SvaraRadera
  18. Oj, jag verkligen missat något ser jag... :-(
    Vilken tur att det gick så bra som det gick.

    *kramar om*

    SvaraRadera
  19. Skönt att höra att det blev ett positivt besked, du får hälsa henne från tjejen med Golden-valpen utanför ICA (tror nämligen att det var din mamma jag pratade med där för några veckor sen).

    KRAM

    SvaraRadera
  20. Oj, har helt missat vad som händer i din värld (brukar läsa ofta annars). Skönt att det har ordnat till sig. Min mamma hade också en cysta för några år sedan som hon opererade bort, om jag inte minns fel tog de bort livmodern med för att minimera risken att det skulle bli nått där i framtiden. Hon fann en knöl som efter något några år ( sökte inte vård) hade vuxit sig stor som en grape ungefär. Det kommer gå bra :-)
    Kram
    Angelica

    SvaraRadera
  21. Men oj! :( Jag har inte hälsat på hos dig på ett par dagar och så hittar jag det här :(

    STOORA KRAMAR till dig och till Lena <3

    Krya på sig, till en älskad mamma, mormor och farmor!!! Lova att ge henne en kram från oss i Ytter!

    SvaraRadera
  22. Gud vad skönt, visste inte riktigt vem det var eller hur allvarligt det var innan. Men en stor kram till dig och din mamma..... pöössss

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!