torsdag 3 februari 2011

Dumma baciller...

Den dumma febern har åter greppat tag i min lilla Fabbe:-( Den dök upp som ett brev på posten i tisdags kväll och den vägrar ge med sig... Snoren rinner och jag tror att han åter har ont i sina öron, misstänker öroninflammation igen. De var ju bara knappa 3 veckor sedan han hade åt sin pencillinkur... Inatt hade han nog riktigt hög feber för han låg och yrade, men nu på morgonen hade han "bara" 38,5. Jag vågar knappt ringa ner till vårdcentralen igen, får ju ändå bara prata med någon snorkig sur tant där...:-( Och ja jag ger honom massor av nässprya som jag blev rekommenderad förra gången! Tror jag ska koka ihop min lilla huskurs medicin till honom och stoppa in lök i hans örn. Jag vet att det kan hjälpa ibland och det är ju bra om han slipper äta ännu en kur med penicillin!
Nu ska jag krypa ner brevid honom och sova en stund. De har inte blivit så många timmars sömn inatt pga av den dumma febern....

5 kommentarer:

  1. Han ser ut att ha humöret uppe alla fall:)
    Krya på gossen.

    SvaraRadera
  2. Hoppas han kryar på sej snart den lille gossen!

    SvaraRadera
  3. Testa och ring direkt till läkarna när de har telefontid på morgonen. Jag har ringde till Helena Jollivet när Alma var liten och hade många öroninflammationer. Tycker att hon var jättebra. Vill du ha hennes telefonnr kan du skicka ett meddelande till mig på fb.
    Hoppas att han krya på sig.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack, han mår mycket bättre i dag...ja bättre än någonsin förr för så här pigg har han aldrig varit! Men man ska ju inte känna sig säker än för det går ju något där febern kommer och går :( Hoppas att Fabian blir bättre snart!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!