tisdag 15 februari 2011

Internationella barncancerdagen!

Har suttit framför tv:n och storbölat... Jag har nämligen tittat på Sofias änglar, varje vecka är det lika jobbigt. På någotvis så är det som en box i magen när man tittar på något sådant. Man får upp ögonen och gläds så åt det man har!!
Idag handlade det om en tjej som var i min ålder med 2 små barn, hennes man hade drabbats av cancer och gått bort förra året:-(
Ännu en gång slår det mej hur bra jag har det! Jag har en underbar familj som jag får vara med och framförallt, ALLA är friska! (Ja förutom alla dumma förkyningsbasilusker...)

Förresten.....
Visste ni att de idag är internationella barncancerdagen?! Tycker att alla vi borde bidra med en slant! Alla bäckar små vettni!!♥ Så gå in o skänk en slant HÄR!!!
För ett tag sedan gick jag och mina vinjuntetjejer ihop och la en slant, gör som oss!!!

6 kommentarer:

  1. Vi ser oxå på Sofias änglar varje vecka och igår var det verkligen sorgligt. Annars så tycker jag första programmet var värst... Blev nästan arg när hon, Sofia, skulle fixa dater till mannen i ett annat program. Men visst är det så, att man får en tankeställare och det är bra, det behöver man.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tittade också på Sofias Änglar.
    Satt och grät... det är så hemskt så hemskt.
    Jag vet inte vad jag hade gjort om det hade drabbat min familj.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. UScha.. ja att titta på sånt där får en att tänka om! Men jag blir bara så ledsen, så får undvika de ibland!

    Tack vad snäll du är!!
    Krya på er nu!!
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. ÅH det är så hemskt ! En liten tjej i vår närhet är drabbad och ligger sedan många månader tillbaka på sjukhus, därför har vi börjat skänka en slant till en fond där ! kram

    SvaraRadera
  5. Ja, man får verkligen en tankeställare... :-(

    SvaraRadera
  6. Jag klarar inte av att titta på det programmet, min sambo har en tumör i hjärnan så vi lever ett familj liv i en stor ovisshet och vi kommer få leva hela livet tillsammans. Men vi försöker att inte tänka på hans sjukdom utan leva vårat liv normalt, fast det finns små saker som hela tiden påminner

    Ta hand om din fina familj, lev livet och va lyckliga tillsammans!
    Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!