tisdag 6 november 2012

Samma dröm om och om igen...

Natten har inte varit den bästa och bara några få timmars sömn var allt jag fick.... Nej nej få inte för er att jag gjort något annat än att försöka sovit. *host* och *blink*
Nej JB vägrade besöka mej och kom inte förrens strax innan 23:30 och när jag väl lyckats somna så ringer Jonas telefon vid 23:40 tiden... Gissa om man blir rädd? Hjärtat rusade i 200 och sen var det skitsvårt att somna om... Vem som ringde mitt i natten? Jonas bror som bor på Teneriffa... De har liksom en annan tidsrutmen där;-)
Sen försökte jag desperat få JB att komma tillbaka, men jag lovar att han är en envis jävel och har men en gång fått sovmedlet i ögonen så får man inget mer sånt... Ligga och rulla runt i sängen är hemsk. Men till slut somnade jag om och sen började jag drömma... Samma dröm om och om igen. Likså natten innan...
Det kommer in en äldre solbränd läkare med STORA knotiga fingrar och sätter sig på mitt kontor och berättar att landstinget ska dra ner på personal och jag får gå från mitt jobb med omelbar verkan... Sen bara *pang* så drömmer jag skiten igen.. Och just hans händer, de är HEMSKA och fruktansvärt äckliga att ta i min hand och hälsa på... Vaknar varje gång kallasvettig pga av att jag tror att jag blivit av med jobbet och att hans händer är så äckliga sen somnar vidare och så rullar drömmen på igen... Gud, varför kan jag inte drömma normala sköna drömmar om havet, stranden och goda drinkar? Vill inte drömma tragiska och äckliga drömmar hela tiden...
Klockan 5:20 skrek Fabian för kung och fosterland att han minsann ville ha en macka.... Ja somnar man strax efter 18:30 så hinner man inte äta någon kvällsmat och då är man ju så klart hungrig när man vaknar...Bara att masa sig upp och göra välling och försöka få en liten blund i ögonen innan jag skull upp igen...
Måtte JB komma inatt, annars får han fan stryk!
Ungefär så här såg läkarens händer ut inatt... Tro fan att jag blev rädd;-)

2 kommentarer:

  1. Usch, inget kul alls. Hoppas du får sova bättre inatt.

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  2. Men uscha...! :-O
    Att du är rädd att bli av med jobbet (igen) kan jag förstå. Men vad har du för omedvetna skräckscenarior om rynkiga/solbrända farbröder? Är du rädd för Björn Ranelid kanske? *fniss* ;-)

    Kram M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!