måndag 5 november 2012

Då var det dax igen....

Det är så jäkla lätt att ligga på söndagskvällen sprängmätt upp till öronen av svärmors söndagsmiddag med innehållet massor av god mat, plus efterätt plus kaffe och tårta. Att lova att imorgon så ska mitt nya liv åter börja... Nu så är det åter slut på sötebrödsdagarna och jag ska nu börja leva ett nyttigt liv IGEN... Det går bra att hålla igen med både socker och kolhydrater på veckorna. Men så kommer helgerna och förstör allt och då unnar jag mej både av det ena och det andra... Dock äter jag inget godis, nepp har jag godisförbud så har jag! Jag tror att jag inte ätit godis på en månad nu (En månad kvar...) Och det går grymt bra! Dock äter jag ju fika på helgerna (ibland...) Sedan unnar jag mej annat gott och jag tror mej veta att de där goda vinet inte alls är så bra om man vill hålla en bra vikt... Alkohol förstör nog en hel del... Men det är ju sååå gott!;-)
Träningen är en ren katastrof och den största latmasken av dem alla har krupit in i min kropp och byggt bo... Jag tar mej inte iväg på någon träning... Jag har så många bra ursäkter för att inte gå iväg och träna och sen så kommer de där dåliga samvetet krypandes på kvällen för att jag inte tränat och då ligger jag där i min säng och lovar att imorgon då ska jag banne mej träna.. (Men tror ni det händer? NEJ!)
Jag vet ju att jag mår såååå bra när jag tränar. Jag blir så mycket piggare, gladare, bättre mamma/sambo och jag får så mycket mer energi och så tränar jag ändå inte. Jag måste ju vara knäpp ju...:-/
Jag skyller på mörkret, hösten och vintern. Japp jag tror att det är den som får mej att tappa motivationen för allt vad motion och att äta bra heter...
Men nu ska jag ändå försöka bättra min livsstil på mat (IGEN)
Ny vecka nya tag!! *pepp*pepp*pepp*
Idag säger vi hej till denna ballongen, japp för det är precis så jag känner mej. Som en rullande stor upplåstbar ballong som är på vippen att sprängas....

7 kommentarer:

  1. Du är inte ensam! Själv när jag väl kommer igång så gör jag det från noll till hundra, hittar ingen medelväg utan kör på av bara den, känner mig pigg och fräsch och lycklig, så åker man på en förkylning efter några veckor, tappar träningen totalt och så tar det ett halvår innan jag kommer igång igen! Även fast jag lovar dyrt och heligt att börja igen varje måndag! Suck...

    SvaraRadera
  2. Jag kör igång som bara satan idag! Haka på mitt sockerförbud fram till jul vettja!

    Nu jäklar!

    SvaraRadera
  3. jag vill ge dig en spark i baken! :D på ett bra sätt :)

    SvaraRadera
  4. Jag är EXAKT likadan!!! Fan att det ska vara så svåååååårt!!!! Jag hatar min övervikt lika mycket som jag älskar mat, dålig kombo!

    SvaraRadera
  5. Det kunde ha varit jag som skrev det inlägget, låter exakt som jag har det just nu!

    SvaraRadera
  6. I will try too.
    Har lyckats hittills idag.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!