lördag 10 november 2012

Idag är det ingen vanlig dag....

 
Nej för idag är det min mammas födelsedag!! Hon är född 1956, så då får ni själva räkna ut hur gammal hon blir!;-)
Hon är så fin min mamma... Jo även på kortet ovan;-) *asg* Taget för så där en 25 (??) år sedan (eller räcker det? Usch va gammal jag helt plötsligt kände mej nu då med tanke på att jag kommer ihåg när hon såg ut så här;-)) och hon var förmodligen väldigt snygg och hipp då, med blå mascara och ögonskugga och med råblonderat kort stubb!;-)
Förlåt mamma för det, men jag var bara tvungen att lägga ut denna bilden. Ja för fyller man år, så får man ju faktiskt bjuda på sig själv lite;-)
Min käre mor hotade mej att om jag lägger ut denna bilden på bloggen så säger hon upp bekantskapen med mej. Men jag lovar att det bara är tomma hot, ja för jag "råkade" lägga ut denna bilden på fejjan för några månader sedan och JA vi är minsann goda vänner än idag;-) Och jag är ju den bästa dottern hon har, så varför säga upp den fina bekantskapen för en rolig bild liksom? *fniss*
När vi ändå är inne på gamla foton och unga morsor...;-) Så här såg min fina mamma ut som ung! De sägs att vi är väldigt lika varandra, jag och min mamma? Är vi det? På denna bilden är hon så där 20 år yngre än vad jag är idag, men likheterna finns nog iallafall?!;-)
 
Grattis finaste och bästa mamma, mormor och farmor på din stora dag! Vi syns nog i eftermiddag när vi kommer ut på en spontanfika, så du kan ju sätta igång och börja baka nu;-)

11 kommentarer:

  1. Ja man får väl bjuda på sig själv, gillar frillan, hi,hi. Det finns kärleksmums i frysen till fikat;-))

    SvaraRadera
  2. Ni e ju superlik varann =)
    Hälsa Grattis från norr =)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Ja, ni är jättelika varandra. Vad fin hon var på bilden.
    Gratta mor din!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Grattis till din mamma! Ojojoj, vad lika ni är :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till din mor! Ojojoj så lika ni är :)

    SvaraRadera
  6. Jo, ni är riktigt lika!!! :-D
    Grattis till din mamma!

    Kram M

    SvaraRadera
  7. Visst är ni lika! Grattis äppel-mamman! :)

    SvaraRadera
  8. Fina mamman. Så där blå var jag också runt ögonen på 80talet, älskade min blåa mascara.
    Hon är ju bedårande vacker på den undre bilden, nu förstår jag vem du har fått din härliga hår-man ifrån.
    Kram till dig, och grattis till mamma

    SvaraRadera
  9. Oj, vad lika ni är på undre bilden. Förstår vad du fått din skönhet i från. Kram och stort Grattis till mamma!

    SvaraRadera
  10. JA ni är lika! Trodde minsann att det var du!
    Kram :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!