onsdag 7 november 2012

En klump i magen...

Under några veckor har Douglas haft ont i sin mage. Han har klagat lite på eftermiddagarna på fritids, men lagt sig där och vilat så har det sedan gått över.
Jag har tänkt att han kanske har haft ont i sin mage bara därför att han inte går på toa och gör nummer 2 . Nej ni förstår att man kan ju absolut inte bajsa på skolornas toaletter, sånt gör man bara inte...
Idag som alla andra dagar sprang han på toaletten så fort han kom hem. När han ropade på mej att han var färdig hörde jag en panik i hans röst: -Mamma det är blod i hela toaletten....
Och jag lovar att det var det, massor...
Jag ringde till vårdcentralen på en gång och blev sedan skickad till akuten. De tyckte att vi absolut skulle komma på en gång.
Där har vi nu suttit i 3 timmar. Väntan hit och väntan dit. Men så fick vi äntligen träffa en superbra läkare som tog oss på stort allvar. Han kunde inte säga vad felet är. Kanske en spricka i tarmen? Kanske en ficka på tarmen? Kanske ett sår i tarmen? Kanske hemorrojder? Kanske? Kanske? Kanske? Han visste inte och kunde varken utesluta det ena eller det andra utan större undersökningar.... En remiss kommer på posten och han kommer att få en ny tid hos barnläkaren! 
Jag är orolig och har en stor klump i min mage.... Så klart tror jag det värsta... Så jävla typiskt mej... Tänker på C...., nej jag tänker inte ta det äckliga ordet i min mun för då bara växer klumpen i magen... Det får inte vara något allvarligt, det får bara inte vara så.... MIn lilla älskade finaste Douglas.
Nu har han inget ont i sin mage, det känns som vanligt....
Hans mage "krånglar" bara oftast på eftermiddagarna efter mellisen. Då kommer det kramper och den känns hård och gör ont säger han...
På rasten idag blödde han nästblod oxå, den allra första gången i sitt liv...
Snälla låt oss få remissen redan imorgon så att vi får komma på en riktig undersökning så tidigt som det bara går.
Mina älskade barn... Guuud vad jag älskar er!!!!

27 kommentarer:

  1. Men kära hjärtanes!
    Så hemskt och jobbigt för er att bara gå och vänta och oroa er nu!
    Hoppas hoppas hoppas att remissen går snabbt!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Kram till både dej och Douglas <3 / Mona L (din vän på fb;)

    SvaraRadera
  3. Usch! Håller tummarna att det är ett sår på tarmen för att han hållt sig förlänge.
    Stor kram till Er! <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas inte att det är ngt allvarligt.
    Skickar kramar till er alla.

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummar å tår på att allt ska gå bra!!! ... Det gör det... Tänker på er...Kram Jonna Storck

    SvaraRadera
  6. Men fy, finner inga ord:( håller alla tummar och tår för att det inte ska vara nått allvarlig! kramar Emma

    SvaraRadera
  7. Usch! Du ska se att det inte är nån fara! KRAMAR ♥

    SvaraRadera
  8. Näe usch för att vänta och oroas, hoppas det går snabbt och att ni får komma till läkaren snart.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas inte det är nått allvarligt och jag hoppas ni får en tid fort till läkare.
    Kramar till er

    SvaraRadera
  10. Det kommer gå fint... <3 håller mina tummar å tår! Kramar

    SvaraRadera
  11. Hoppas verkligen remissen kommer snart,,ja helst nyss. Usch Å fy för att vänta & oroa sej. Stor kram

    SvaraRadera
  12. Usch era stackare. :/ hoppas remissen kommer snart!!! Kram!

    SvaraRadera
  13. Håller tummar och tår att det är så lindrigt som det bara kan vara och att han får hjälp snabbt och utan krångel.

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  14. Jag brukar inte kommentera men läser flitigt. Nu känner jag att en stor kram är på plats <3 .

    SvaraRadera
  15. Men fyyyy vad hemskt! Hoppas ni snabbt får komma och kolla upp allting. Kram

    SvaraRadera
  16. Skickar massor med kramar till dig och din fine son. Hoppas att Ni snabbt får remissen.

    SvaraRadera
  17. Tänker på er hoppas ni få det kollat snart. Kram på er Emmma

    SvaraRadera
  18. Nej, usch vad otäckt!! Skickar en massa styrkekramar! Håller verkligen alla tummar för att allt löser sig till det bästa! ! // Maria R

    SvaraRadera
  19. huvvaligen!!! :( :( hoppas att remissen kommer snart!! stora kramar!

    SvaraRadera
  20. Hej,

    Har nyss börjat läsa din blogg och känner igen mig i så mycket av det du skriver. Usch, jag vet hur hemskt det är när barnen mår dåligt. När mina barn klagar på huvudvärk, magont osv, kan jag inte hjälpa att jag också tänker c..... Usch jag håller alla tummar och tår att det ordnar sig och är något ofarligt!

    SvaraRadera
  21. Men usch stackars Douglas:( och dig med så klart!
    Jag är absolut ingen läkare dom du vet haha;), men säkert var det bara ett litet blodkärl som brustit. Hade det varit nåt i magen så hade varit kolsvart. Oroa dig inte i onödan vännen, det här tar de nog tag i ska du se.
    Tänker på er!
    Kraam

    SvaraRadera
  22. Men usch så oroligt!!!
    KRAMAR I MASSOR <3

    SvaraRadera
  23. Kramar till storkillen och hoppas ni får läkartid snart så ni kan reda ut vad det är som händer..
    ha en bra helg
    kram j.

    SvaraRadera
  24. Känner igen din oro, första gången min son blev sjuk, då var han 3 veckor gammal och kunde knappt andas....det visade sig att han hade RS-Virus. Och jag trodde genast att han skulle dö! Alla gånger vi har varit inne på akuten då han hade problem med magen....vi borde ha fått VIP- kort redan efter andra besöket.
    Läkarna tog oss tack och lov på allvar. Jag trodde länge och tänkte alltid det värsta att det skulle vara den fruktansvärda sjukdomen som börjar på C.Så jag förstår dig att du tror att det är det som gör att Douglas mage krånglar.
    Men det tror inte jag. Låter som om det är fickor på tarmen, min mamma har det problemet och de "symtom" du beskriver här låter precis som min mammas!
    Håller tummarna för att remissen kommer snart och att allt bara är något som går att fixa fort!
    Sänder styrke kramar i massor!
    Kram Amie

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!