måndag 5 november 2012

Föräldramöte!

Har precis slagit ner rumpan i soffan efter en intensiv dag! Jobb, gympa och föräldramöte!
Föräldramöte för avdelning där Alfred går! Grymma pedagoger som är proffsiga ut till fingerspettsarna och ser alla barn med ett speciellt öga! De är verkligen gjorda för att jobba med våra barn och jag är så tacksam för att just min Alfred fått dessa fröknar!;-)
Mycket info om både ditten och datten! Mycket bilder och berättande om vad de pysslar med om dagarna!
Nya restriktioner från kommunen att pedagogerna absolut INTE får ge våra barn medicin på förskolan... Medicinen får man ta hemma... Jag bet mej i läppen och tänkte säga något för jag kan bli en gnutta irriterad på sånt här. Men det är inte pedagogernas "fel" att det är andra som sitter och bestämmer sånt här.... Så behöver mitt barn medicin så får helt enkelt jag själv åka dit och ge, eller så blir den utan...
Maten är alltid en het potatis och diskuteras ofta på föräldramötena. Men inte idag och jag blev förvånad... Skolmaten känns en gnutta konstig. Levergryta, rödbetsoppa eller varför inte isterband... Jodåsåate...
Skolmaten som bara får kosta några ynka kronor och är cook and chill... Skitmat enligt mej och man undrar ju hur mycket näring det är i den maten egentligen?? Jo jag vet, jag kanske borde söka mej till föräldrarådet så att jag kan göra min röst hörd...
Men nu ska jag sluta klaga. Allt annat är verkligen toppenbra på våra barns förskola!!!;-)
Temat på förskolan just nu är kroppen! De har fått lära sig massor om kroppen och i veckan har de fått rita av sin kropp och sen klippt ut den! Idag var det vi föräldrar som fick bli lite kreativa. Vi skulle nämligen göra hår på dessa avbilder! Så här fint hår fick Alfred, made by mamma;-) *fniss*
Jag ser verkligen fram imot att se det slutliga resultatet på hur Alfreds gubbe kommer att se ut! Kommer den att få bära kläder eller kommer den att vara naken med lite detaljer?;-)
Han är såååå kreativ lille Alfred.... Hans pappersförbrukning per vecka är ganska så mycket om man säger så... I fredags tog han hem en hel påse med pyssel och teckningar från veckan... Påsen gick sönder och sen blev pysslet liggandes i min bil på golvet... Nu bara ligger dom där och folk som åker med mej kliver på dem... Åh ja jag vet att jag är hemsk mamma som gör så med mina barns teckningar. Men skulle jag spara på allt pyssel som barnen gör så skulle vi snart få flytta ut från huset för då skulle det bara finnas pyssel i hela huset;-) (Och ja jag vet att jag kunde tagit ut dem ur bilen, men jag har inte orkat;-))

3 kommentarer:

  1. Min pojk är helt fascinerad av pirater och alla dessa skattkartor ligger överallt! Fantastiskt, men vad skall man göra? De flesta åker ut, så då kan vi ju vara hemska mammor tillsammans. ;-)

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  2. Kan inte mer än hålla med om att maten på dagis är under all kritik... det har igenom en undersökning kommt fram att det är mer näring i en burk kattmat än i våra barns dagismat.

    SvaraRadera
  3. Underbart med kreativa barn! Försöker rensa så gott det går men det är svårt tycker jag, det känns i mamma-hjärtat men det är ack så behövligt om vi inte skall bygga ut huset. :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!