fredag 9 november 2012

Det är inte lätt att få alla att skratta samtidigt....

Julen närmar sig med stormsteg och så klart ska den åriliga kalendern till släkten fixas! Jag HADE en gång massor av kort på grabbarna från hela året som gått. Men efter kraschen på datorn så försvann ju alla mina kort sedan ca ett år tillbaka... *skrik och snyftar ilsket* Så nu måste vi ju försöka att fota ikapp lite på grabbarna! Så efter jobb och dagishämtningen idag kilade vi snabbt ut innan mörkret kom och fotade och fotade och mutade och mutade... När den ena skrattade, ja då skrek den andra och den tredje gjorde en slags min. Det är sannerligen inte lätt att få dem att skratta samtidigt;-)
Men de ställer iallafall upp som små modeller *harkel* efter lite mut som sagt...;-)
Jag skulle vilja kunna redigera om dom lite. (Ja typ alla mina bilder...) Typ ändra färg, ta bort lite färg och fylla i lite färg. Lägga på en text och kanske en ram.  Ha ett svart/vitt kort, med bara en lite färgad detalj. Men vad ska jag använda mej av för redigeringsprogram? Ett bra och lätt är jag ute efter. Det får absolut inte vara för krångligt för då ledsnar jag och så blir inte bilderna redigerade...;-) Varför tog de bort picnick? De var ju helt suveränt ju... Hade ett redigeringsprogram på min dator innan den kraschade, men jag kommer inte ihåg vad?;-) Så nu får ni dela med er, vad använder ni er av för när ni redigerar era bilder?

5 kommentarer:

  1. Ni har så fina killar!! kram Mona L

    SvaraRadera
  2. Har du en mac? I så fall rekommenderar jag Pixelmator. Me like!!

    SvaraRadera
  3. Vilka goa små killar du har!:)

    SvaraRadera
  4. Vi har picasa (tror jag?...nu blev jag osäker) och det funkar bra och är användarvänligt! ;) kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!