lördag 14 maj 2011

Jag har blivit med jobb;-)!

Inom loppet av en vecka fick jag 2 jobberbjudanden utan att jag ens hade sökt. Jobben kom alltså till mej;-) *härligt* Det händer ju liksom inte varje dag;-)
I början av veckan fick jag ett samtal som frågade om jag ville börja jobba ständig helgskift? Jag såg allt så negativt direkt och sa aldrig i livet... Jag hade några dagars betänketid och jag kan lova er att jag tänkt så det har knakat;-) Från att sett allt så svart och negativ till att bli sååå positiv! Jag kommer att börja jobba redan på fredag kväll klockan 18:00 till lördag morgon 06:00 och sedan gå på lördag kväll 18:00 till 06:00 och sedan vara ledig resten av veckan! Jag kommer alltså att jobba 24 timmar per vecka och få ut som en hel fulltidare! Vi kommer inte att sätta in Fabian på dagis och heller så behöver inte Douglas gå på fritids efter skolan till hösten! Hur det kommer att funka? Ja det vet vi ju inte ännu, men man kan ju alltid försöka! Barnen är ju trots allt bara små en gång och nu kommer jag att kunna vara med dom hela veckorna! Till hösten kommer det förmodligen bli så att jag kommer att få jobba varannan helg dagtid med 12 timmars pass, så då kommer jag vara ledig på fredagar och jobba 06:00 till 18:00 på lördagar och söndagar. Då kommer jag ändå kunna ha ett litet socialt liv med våra vänner!;-)
Dock kommer jag att mjukstarta lite och jobba en vecka för att sedan vara ledig några veckor. Vi hade annat inplanerat som jag inte kan planera om. Men det är ju perfekt med lite mjukstart så här efter 3 års mamma ledigt;-) Dessutom kommer jag att ha semester;-)!
Så nu har jag blivit med jobb och är sååå grymt glad för det! En stor sten har fallit från mitt hjärta och jag kan just nu bara luta mej tillbaka och jobba, tjäna pengar och må bra;-)! *lovley*

23 kommentarer:

  1. va kul! vart ska du jobba?

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vad kul! Fasen, vad bra att du kan vara hemma i veckorna, för som du säger, kidsen är bara kids i typ en halvtimme... Det sa "Poff" sen var min bebis en yngling på 180 cm med basröst.
    Lycka till!
    Kram! M

    SvaraRadera
  3. Jättegrattis!! Vad bekvämt, att bara få jobb inramlandes så där i huvudet ;)
    Men vad är det för jobb? Nyfiken så klart!

    Kramis ♥

    SvaraRadera
  4. Grattis vad härligt:)

    Hoppas du kommer trivas:)

    SvaraRadera
  5. Stort grattis! Va kul!
    skönt att kunna vara hemma hela veckorna :)

    SvaraRadera
  6. Men guuud vad kul!!!
    STORT GRATTIS!!!
    Det var juh ett perfekt jobb! Precis så som du vill ha det! Än en gång STORT GRATTIS Vännen!! ♥

    SvaraRadera
  7. Vad avis jag blir.. Vart ska du jobba??

    SvaraRadera
  8. Haha! Verkligen lovley ska det stå såklart:)
    Sorry!

    SvaraRadera
  9. Stort grattis, Karro! Härligt att man är eftertraktad och slipper söka själv! (Lite avis och önskar att jag "råkade ut" för detta själv!) ;-)

    Jag håller med; perfekt att jobba helg och dessutom nattskift. Bra betalt och man får ju MASSA tid över! :-)

    SvaraRadera
  10. Jättegrattis, och ta hand om småbarnstiden. Jag vet - jag gjorde det och den försvinner så fort. Kram

    SvaraRadera
  11. gud vad roligt med jobb!!! berätta mer!
    -vad kommer dina arbetsuppgifter vara?
    - hur kom det sig att du blev erbjuden jobb utanm att söka?
    -vilket var det endra jobbet?
    -varför valde du det som du gjorde?

    GRATTIS!!!!!!

    SvaraRadera
  12. GRATTIS!!!!!
    Men du måste ju berätta vad det är för jobb!!!!

    SvaraRadera
  13. GRATTIS!!
    Kul att vara tillbaks i verkligheten och uppdatera sig här på bloggarna! Har ju hänt hur mycket som helst i ditt liv de här dagarna jag "bara" har fött barn. Och vilken bra dag vi valde - en dag full med kärlek tycks jag förstå...

    Ha det gott så får vi se när vi syns,
    kram

    SvaraRadera
  14. stooort grattis, vad roligt :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!