måndag 9 maj 2011

Hur många maskrosor finns det i världen?

Jag har tagit de glamorös jobbet som maskrose plockare och dom tar aldrig slut... Jag får kramp i hela min kropp och grannarna undrar nog om det slagit slint helt som jag plockar och plockar;-) Jösses med maskorosor det växer på vår gräsmatta.... Hatar de fula maskrosorna och därför måste dom bort! Har fått för mej att om jag plockar bort alla tusentals maskorosor som växer nu så kommer jag att slippa dom längre fram i sommar? Har ingen aning om det stämmer... Men jag har iallafall skaffat mej ett jobb, ett evighetsjobb;-)

7 kommentarer:

  1. När du är klar, kan du komma hit... ;-D

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du har rätt så att du slipper göra om samma jobb igen! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller oxå på med det, phu Gjorde det förra året oxå o hade ganska lite resten av sommaren sen :)

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna stenhårt på din teori ;0)
    Lycka till!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. bättre att låta dem va, de lyser ju som små vackra solar :)

    SvaraRadera
  6. Men lilla gumman vad du kämpar med dem... Salta dem i mitten så dör de! Ca en tesked salt per blomma. Kram

    SvaraRadera
  7. Åhh tack för tipset, Smulan!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!