tisdag 31 maj 2011

Envisa flugor....

När äntligen barnen sover hela nätterna och långt in på morgonen. Då har alla äckliga flugor vaknat ur sitt vinterkoma och är såååå envisa och håller mej vaken.... Har vaknat upp flera gånger under natten/morgonen för att de envisa flugorna satt sig i mitt ansikte... Dessutom verkar de vara hemskt pilska just nu. De sitter på varandra hela tiden och helst ska de para sig när de sitter på just mitt ansikte... Äckliga flugor:-( De värsta är väl när de kommer krypandes på munnen och att de förmodligen precis har suttit på någon gammal spya eller bajskorv någon annanstans.... *blääää* Funderar starkt på att sätta upp såna där klister remsor i taket i sovrummet som de har på bondgårdar för att ta död på skiten....
Inatt ska jag ha flugsmällan beredd brevid mej och nåde den fluga som vågar landa på min kropp. Då blir det flugans död, de kan den vara säker på!;-) *he*he*

3 kommentarer:

  1. Blää! Det och myggor är det värsta. Såg en mygga preciis när jag skulle släcka ljuset igår.. ;/ Kram

    SvaraRadera
  2. Skaffa remsor! Klart effektivt, viss är dom äckliga o se på - men bättre att se dom asen där än flygandes i rummet!! Här hos oss finns otroligt gott om flugor - menst på vintern så vi har remsor i olika varianter i de fönster/lampor där det behövs som mest. /Maria Ekdahl

    SvaraRadera
  3. Klisterremsor is da shit!
    mvh
    Hon som bor granne med ett stall och en gödselstack...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!