måndag 16 maj 2011

-94?

Här har ni mej...;-)
Fick ett mail av min fina vän Marie nu på morgonen, hon hade suttit och gått igenom gamla kort och hittat detta läckra kort på mej;-) Tror att detta är taget -94, 14 år gammal och så oskuldsfull;-) *fniss* En fruktansvärt ful keps nerdragen och dessa kläder... Kommer ihåg att modet just då var (ja iallafall i Malung;-)) alldeles för stort, lager på lager mode... Helst skulle man ha en tjock stickad polotröja under en stor huvtröja och en en tröja på det. Ja ni förstår ju hur man såg ut;-) Men förmodligen tyckte man nog att man var ganska snygg iallafall;-)
Tur att man ser likadan ut i håret nu som för 17 år sedan, men som sagt man gör sig inte äldre än vad man är;-) (Kanske försöker jag göra mej yngre än vad jag är?;-)) Då när jag var 14 ville jag bara bli äldre. Nu när jag är 31 så vill jag bara stanna upp tiden, nu räcker det liksom. Nu vill jag inte bli så mycket äldre;-)
Och förresten så vägde jag nog en så där 30 kilo mindre på detta kort än vad jag gör idag... Hua vilken ångest jag fick nu, både för vikten, åldern och alla rynkor som börjar smyga sig på;-)
Hmm tror bestämt att jag hamnat i en ålderskris??;-) *fniss*

7 kommentarer:

  1. Meeeen! Föööör söt jö:))!
    Härligt!

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Gullig du var. :-D
    Titta på gamla foton är ALLTID ångestframkallande. Såvida det inte är jättesöta kort från när man var bebis.

    En sak till; jag tror INTE att vi hade samma mode som er. Har inget minne av polotröjor+luvtröjor tillsammans.
    Däremot var det myyyyycket Aqua-limone luvtröjor OCH t-shirtar(utan polo) när jag gick på högstadiet!

    SvaraRadera
  3. Så söt och vilket vackert hår! Men hua vilken klädstil! Gick man verkligen klädd sådär *fniss*

    SvaraRadera
  4. Vilket fantastiskt hår! Jag var också 14 1994. Minns att man lånade sin mammas stora koftor. Snyggt liksom.

    SvaraRadera
  5. Hi hi, ja det var nog typ våren -95 satt inte långt ifrån konfirmationskorten...=) Ja verkligen superkul att se alla dessa kort, synd bara att det inte finns datum på just dessa..:(

    Ja tänk om man haft den kroppen nu!! Fasen, å då var man ju också missnöjd vill jag minnas... Tänk då om 15 år till står vi då här och suktar tillbaka efter denna kropp man bär nu?? Tänk om vi skulle ta å njuta av den kropp vi har här och nu istället!
    En liten tankeställare...;-)

    KRAM på dig min fina vän!♥

    SvaraRadera
  6. roligt med lite nostalgi :)

    SvaraRadera
  7. Lika snygg nu som då, men visst är det kul med gamla bilder :) Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!