måndag 27 februari 2012

Vilken skitdag...

Tack gode gud för att denna dagen snart är över...
Mina kära älskade kids har försökt få mej att bli tokig idag.. Men de lyckades inte, bara nästan...;-)
Alfred är inne i den hemskaste 4 års trotsen man kan få... Han skriker och gråter så fort han inte får som han vill.
När vi var i affären innan idag slängde han sig på golvet och skrek som en liten blå bara för att han inte fick en Hello Kitty dricka... Ja han låg på golvet, sparkade, skrek och talade om hur dum jag var. Precis vid kassan och det var massor av kö... Fick onda ögat av fler, men de struntade jag i... Inte en chans att jag skulle ge med mej att han skulle få den där drickan, då skulle jag göra både han och mej en otjänst...
I eftermiddag skulle han på gympa, han vägrade kliva ur bilden. Så ja där blev det ingen gympa för honom...
Fabian har skrikit som om kniven suttit i honom HELA låånga dagen... Gått omkring och gnäll och varit arg. Han är inne i någon slags 2 års trots, tror jag...? Herre jösses säger jag bara... *sliter mitt hår*
Douglas var något trött på dom idag, lika trött som jag var;-) Det är inte lätt att vara storebror åt 2 småbröder...
På sena eftermiddagen var jag på vippen att ta fram varsina peltorhörlurare till mej och Douglas. Ja för så jobbiga var de små liven... *suck*
Så här tyckte vi då;-)
Träffade dessutom BERIT... Jag blir så trött på henne. Det var såå synd om henne för att hennes man jobbade hela långa veckan och dessutom hela dagarna... Och hur skulle hon nu göra? Hon skulle ju inte ens kunna åka till affären för att handla. Nej för hon kunde ju inte ta med sina 2 barn dit, för de lyssnade inte på vad hon säger och de bara springer omkring...Ja men det kanske inte är så konstigt med tanke på att de får allt de pekar på...
Där höll jag en gång på att slita mitt hår och tänkte i mitt stilla sinne: Att hon ens säger detta till mej som jämt är själv med barnen och som handlar och far omkring med alla mina 3 barn jämt...

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Later precis som hur det ofta ar hos oss nar vi handlar... Underbara bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud vad söta ni är!!
    Vissa dagar vill man bara skicka barn på uppfostringsanstallt. Eller internat. Fast bara ett par timmar... ;)))
    Den där Berit är ju ett släkte för sig själv... Suck...

    KRAM!!
    M

    SvaraRadera
  3. Ja men jösses, ta å skicka Berit upp till mig så ska hon få lite praktik.... Vilken gnällkärring det är alltså!!

    Hoppas morgondagen blir bättre! Sen undrar jag varför du ändrat till mobilinställning på bloggen, är det bättre?
    Ser att fler och fler gör det...
    Kram kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag vill inte ha det så...:( de måste ha ändrat sig nu?? Hur ändrar jag tillbaka? Vill ha det som vanligt!! Hjälp!!;)

      Radera
  4. Du skulle ha sparat Polly påsen,så hade dagen avlöpt bra.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att tisdagen blir bättre.

    SvaraRadera
  6. Vilken dag! De där trotsperioderna är inget kul. Jag fick ett tips av en tant när min stora dotter var i den åldern som Alfred. Hon gjorde likadant i affären och jag höll på att krevera men tänkte på tanten och det får bära el brista. När hon ligger på golvet så tittar jag mig omkring sen gjorde jag likadant. Hela affären stelna! Jag ligger på golvet och skriker och sparkar, Nicole tystnar reser sig upp och går fram till mig, tar mig på axeln och säger: -Mamma, kom nu, alla tittar på oss. Hon gjorde inte detta fler gånger.
    Den där Berit.... suck!
    Hoppas tisdagen blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det är så jäkla skönt när jag är i affärer och ser andra med ungar som skriker och beter sig för då ler jag lite för mig själv och tänker att det är inte bara jag... :)

    SvaraRadera
  8. Fy för sådana dagar :(! Skönt att det är ett minne blott nu då :)
    Hihi jag bara ÄLSKAR dina inlägg om Berit, alla har vi nog en Berit vi stöter på ibland och jag skrattar hejdlöst så fort hag ser att du skrivt första stavelsen i hennes namn:) kan du inte bjuda henne på en fika dejt och berätta lite mer om henne och vad hon tycker om diverse ovesäntliga ting? ':D hade vart såå kul att läsa!
    Puss o kram till dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!