tisdag 21 februari 2012

Vatten + Alfred = ingen bra kombination...

Igår eftermiddag var Alfred själv på övervåningen och lekte. Det blev helt plötsligt väääldigt tyst. Och blir det så tyst så har han antingen somnat eller gör något hyss av något slag... 2 minuter efter min tanke om tystnade kommer han ner och tar något i köket... Jag springer efter och ser att han tagit med sig disktrasan... När jag kommer upp så har de nya air hockey spelet förvandlats till ett stort vattenspel istället för luftspel... STORA pölar låg på "planen" och pucken låg där och simmade i allt vatten...
Fick tag på en rulle toa papper och så var det bara att börja göra hjärt o lugnräddningen på de spelet... Och japp jag lyckades rädda det efter mycket torkande!
Kan säga att det var en mycket arg mamma här hemma igår... Rackarns unge... Det här med vatten och Alfred är inte någon som helst bra kombination. Nej iallafall inte inomhus;-)
Emil i Lönneberga är en mycket snäll pöjk med sina små hyss i jämförelse med vad Alfreds hyss är;-) *suck*
Dock vet han ju precis hur han ska charma mej för att jag inte ska kunna vara arg på honom, den lilla rackaren... Undra vad han ligger i soffan och klurar ut för hyss nu måntro? Den lille busungen;-)

4 kommentarer:

  1. Åh nej! Ja se ungar och vatten.....

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr är det ju alldeles för roligt att leka med vatten...! Härliga, söta unge!!! =)

    SvaraRadera
  3. Men oj.. Men vatten är ju trots allt rätt kul att leka med. :)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!