tisdag 21 februari 2012

Planerar!

Vi ska göra om i köket/fotöljrummet, även tv rummet på övervåningen ska få sig en uppfräschning, vilket i å för sig hela huset behöver egentligen... Men först börjar vi med köket och fotöljrummet!

Så här vi haft det möblerat sedan vi flyttade hit för 4 år sedan.... (Kortet är sedan i julas, ja jag tänkte att det är bästa att tala om det så att ni inte tror att jag blivit tokig och tagit fram julsakerna igen;-))
Tycker att det är en ok möblering. Men till höger om köksbordet har vi en kamin och den sitter dock lite dumt där. Man kan liksom inte sitta där och mysa...
Dessutom känns det lite trång tycker vi...
Nu planerar vi att flytta ut skänken till mitten av köket ungefär och göra om den, lägga en större skiva på och ställa dit 2 eller 4 barstolar! Så just nu ser köket ut så här...
Där har vi flyttat ut skänken för att se hur det skulle se ut och ja så får det bli! (Bilderna här är kassa... Har ännu inte fixat en ny sladd till min kamera...)
Köksbordet skall då flyttas in hit till fotöljrummet...
 Och fotöljerna ska få flytta upp är det tänkt!;-)
Och så ska vi göra en STOR fondvägg på hela den väggen där grabbarna sitter. En STOR världskarta vill vi ha. Men vi har ännu inte hittat någon som vi gillar... Vi vill ha en svart och vit som skall vara stilren och inte en massa mönster på... Som sagt har ännu inte hittat någon. Men fick en idé nu ikväll att vi kanske skulle kunna måla direkt på väggen med hjälp av en overhead! Eller vet ni kanske någon bra sajt där de har svart/vita tapeter med världskartan?;-) Annars kommer jag iallafall veta vad jag ska syssla med framöver... Att måla upp en stor världskarta på den där stora väggen lär nog ta ett tag, eller vad tror ni?!;-)
På övervåningen ska vi måla golvet vitt, tapetsera och köpa lite nya möbler! Åhh vad jag längtar!;-)
Vi ska även måla väggarna nere och även taket ska få sig en omgång av en roller! Egentligen skulle vi ju inte behövt måla taket. MEN den lilla herr Alfred lyckades ju kasta upp ett stort glas med julmust i taket i julas, vilket resulterade i en STOR brun fläck där...  Så ja taket behövs verkligen målas om...:/
Köksbordet är nog redan funnet! De hittade vi på ikea, men stolar är vi fortfarande på jakt efter... Vi vet inte riktigt om det ska bli vita eller ek...? Köksbordet kommer att vara vitt och stort med plats för 8 personer, 4 på varje sida!
Nepp dax att surfa runt lite och få lite inspiration så att vi kan börja någongång och inte bara planera;-)

8 kommentarer:

  1. Blir super fint.... kolla styleroom :) Jag brukar surfa på tapeter och bla bla...vänta ska jag se om jag hittar den senaste sajten jag besökte

    SvaraRadera
  2. Blir säkert kanon!!! Sååå kul att få göra om lite! =)
    Ska också byta ut vårt förbaskade matbord, har ju lika som er, men får liksom inte fingrarna ur...!
    Men tack för inspirationen ska ta tag i lite hemma när jag kommer hem till helgen.
    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Spännande Karro! Kolla in photowall.se, jag har för mig att de har en svart och vit världskarta.
    Annica L

    SvaraRadera
  4. Spännande! Att göra om är ju alltid kul och det såg bra ut på bilderna iaf.... photowall har en svart/vit karta.Kanske inte en sån ni vill ha men värt att kolla iaf: http://www.photowall.se/photo-wallpaper/world-map-black

    kram j.

    SvaraRadera
  5. Ska bli superkul att följa!
    Hoppas att ni får tag i rätt tapet.
    Gillar dina röda köksstolar, de lyser upp :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mina vänner har ett tryckeri och säljer bl.a. Väggdekor. De har en svart världskarta men den kanske inte är så stor som ni önskar? Kontakta dem se kanske de kan göra en större efter era önskemål. www.cirkusernhake.se

    SvaraRadera
  7. hej! såg att du letade efter en snygg kart tapet, här kommer ett tips på en snygg sådan !
    http://www.lannamobler.se/sv/tapeter/ferm-living-wallsticker-world-map
    Mvh Frida

    SvaraRadera
  8. Lite att göra alltså! Kul när det är klart,
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!